23.05.2023 / 07:25
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Ouaibi i Lipka, Hausner, Łukasik, logistyka, retail media [SPIS TREŚCI]

Zobacz, o czym piszemy w najnowszym numerze ”Wiadomości Handlowych”
Logistyka, retail media, budowanie wartości dla klienta w czasach kryzysu, podejście branży handlowej i producentów żywności do osób LGBT+ - to tylko niektóre tematy, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 3/2023). W magazynie znajdziecie również wywiady z takimi menedżerami, jak Tareck Ouaibi (dyrektor generalny) i Marek Lipka (członek zarządu) z Carrefour Polska; Bogdan Łukasik, prezes Modern Expo i Remigiusz Czarnecki, wiceprezes GK Specjał. O wyzwaniach dla polskiej gospodarki rozmawialiśmy także z ekonomistą, byłym wicepremierem Jerzym Hausnerem.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- Tareck Ouaibi i Marek Lipka, czyli - odpowiednio - dyrektor generalny i członek zarządu Carrefour Polska, w rozmowie z naszym redaktorem naczelnym Łukaszem Stępniakiem opowiadają o tym, z czym będzie się wiązało wdrożenie strategii Carrefour 2026 w Polsce i jakie kroki firma zamierza podjąć, aby osiągnąć wyznaczone w tym dokumencie ambitne cele.

- Zapytaliśmy dyrektorów marketingu czołowych sieci handlowych o to, jakie modele biznesowe i strategie marketingowe zdają egzamin w czasach niepewności, kiedy siła zakupowa konsumentów spada, a perspektywy gospodarcze nie napawają przesadnym optymizmem. Odpowiedzi udzielili przedstawiciele takich firm, jak: Biedronka, Polomarket, Carrefour, Frisco.pl, Intermarche, Auchan, Leroy Merlin i Stokrotka.

- Tematem numeru jest logistyka. Konrad Kaszuba opisał perspektywy dla sektora TSL w Polsce. Przyjrzał się także strategiom, jakie obrały w zakresie logistyki firmy z branży handlowej oraz FMCG i zastanowił się, co stoi u podstaw odpornego i elastycznego łańcucha dostaw. Z kolei Michał Kokoszkiewicz opowiedział o wyzwaniach dla logistyki miejskiej i działaniach, jakie w związku z nimi podejmują przedsiębiorcy.

- Dla sieci handlowych - poszukujących nowych źródeł przychodów - sprzedaż powierzchni reklamowej to coraz ważniejszy biznes. Paweł Jachowski przyjrzał się rynkowi tzw. retail mediów, jak również nowym nośnikom reklam stacjonarnych, po które sięgają detaliści.

- Czy firmy w Polsce są ślepe na społeczność LGBT+? Dlaczego sieci handlowe w innych krajach nie boją się głośno wyrażać zdania w tym temacie, a w Polsce chowają głowę w piasek? I, wreszcie: dlaczego osoby LGBT+ to bardzo wartościowa grupa klientów? Tematowi przyjrzała się Magda Głowacka.

- Paweł Błachowicz, człowiek z niepełnosprawnością ruchową, prowadzi dwie Żabki i doradza tej sieci, jak tworzyć sklepy bez barier. Artykuł o "poprawianiu Żabki" przez jej franczyzobiorcę przygotował Michał Kokoszkiewicz.

- "Byłbym zaskoczony, gdyby na koniec roku inflacja konsumencka spadła poniżej 10 proc." - mówi nam ekonomista, były wicepremier prof. Jerzy Hausner, z którym Paweł Jachowski rozmawiał o scenariuszach dla polskiej gospodarki oraz źródłach i konsekwencjach wysokiej inflacji.

- Suszone świerszcze w przyprawach, mączniki z solą morską, chrupiące robaczki z chili... Jaka jest przyszłość żywności z owadów? Zamiast głupot wypowiadanych przez polityków, proponujemy Wam analizę budzącego emocje tematu przygotowaną przez Łukasza Rawę.

- O dynamicznym rozwoju oraz poszukiwaniu nowych obszarów wzrostu biznesu rozmawialiśmy z Bogdanem Łukasikiem, prezesem Modern Expo.

- Roboty angażuje się tam, gdzie praca jest trudna lub żmudna i powtarzalna. W handlu automatyzuje się czynności, których ludzie nie chcieli wykonywać. Dokąd to nas zaprowadzi? Odpowiadamy w artykule "Inwazja robotów".

- Artykuły świeże są oczkiem w głowie praktycznie każdej sieci handlującej żywnością. Co należy brać pod uwagę, dobierając ich ofertę dzisiaj i w jakim kierunku będzie ona ewoluowała w przyszłości? Na te pytania odpowiedziała Magdalena Stosio-Róg.

- Drogeriom DOT, które diametralnie różnią się od innych placówek handlowych tego formatu, bowiem wykorzystują refillomaty jako podstawowy koncept sprzedażowy, przyjrzała się Anna Zawadzka-Szewczyk.

- O filarach strategii GK Specjał, wzmacnianiu franczyzy, budowaniu sprzedaży hurtowej i pomyśle na rozwój przejętej firmy Ren rozmawialiśmy z Remigiuszem Czerneckim, wiceprezesem Specjału.

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?

- Tomasz Stec i Robert Pernak z Simon-Kucher & Partners tłumaczą, jak zabezpieczać rentowność, gdy klienci zaczynają reagować nerwowo na kolejne podwyżki cen

- Izabela Franke z Future Mind opowiada, co przedstawiciele handlu detalicznego sądzą o potencjale drzemiącym w danych konsumenckich oraz jak oceniają dojrzałość cyfrową swoich organizacji w zakresie ich wykorzystania

- Rynkowi produktów food-to-go przyjrzała się Magdalena Filip z PMR

- Grzegorz Mech z GfK Polonia analizuje wydatki grillowe Polaków i Polek w poszczególnych kategoriach i kanałach dystrybucji

- Producenci napojów dwoją się i troją, żeby podkręcić słabnącą konsumpcję. Temat przeanalizował Tomasz Rydzewski z CMR

- Aleksandra Gębarowska z NielsenIQ przyjrzała się rynkowi tzw. sosów zimnych (majonez, ketchup, musztarda)

- Wstrzymajmy rozwój AI, Chińczycy będą wdzięczni! - ostrzega Sebastian Starzyński z Take Task

- Arkadiusz Kawa z Łukasiewicz - Poznańskiego Instytutu Technologicznego podsumowuje wielki test systemu RFID przeprowadzony przez Pocztę Polską

A na deser Konrad Kaszuba opowiada w felietonie o tym, jak został milionerem.

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści wynikających ze skorzystania z prenumeraty WH Plus.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (3/2023)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie ewydania albo tutaj, by zamówić wydanie drukowane.

11.09.2025 / 13:01
StoryEditor
Akcyzowy rollercoaster. Branża winiarska zaskoczona i oburzona planami rządu
Branża winiarska przestrzega, że wyższa akcyza na wino spowoduje rozwój szarej strefy, osłabi konkurencyjność polskich producentów, a także spowoduje, że konsumenci zwrócą się w kierunku tańszych napojów alkoholowych np. piwa (fot. Shutterstock)

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt ustawy o drastycznej podwyżce akcyzy na alkohol. Branża winiarska, zaskoczona skalą zmian, alarmuje: wzrost podatku nie tylko zniweczy rozwój polskich winnic, ale także napędzi szarą strefę i osłabi krajowych producentów na tle europejskiej konkurencji.

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt ustawy o podwyżce akcyzy na alkohole o 15 proc. w 2026 r. i o kolejne 10 proc. w 2027 r. (10 września 2025 r. został on przek...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.09.2025 / 14:53
StoryEditor
Tous otwiera pierwszy flagowy salon w Polsce. Hiszpańska sieć proponuje też Polakom nową usługę
Hiszpańska marka i sieć Tous jest obecna w ponad 45 krajach w tym w Polsce (fot. Shutterstock)

Tous – hiszpańska firma znana przede wszystkim z biżuterii, uruchomiła pierwszy flagowy butik w Polsce. Ma on ponad 100 mkw. powierzchni i jest zlokalizowany w jednym z najpopularniejszych warszawskich centrów handlowych, w którym placówka tej sieci działała już wcześniej, ale była skromniejsza.

Stołeczne centrum handlowe Westfield Mokotów chce uchodzić za miejsce, które łączy modę, design i niepowtarzalne doświadczenia zakupowe. W te założenia wpisuje się nowo otwarty ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. wrzesień 2025 14:03