02.05.2018/10:49

Nowy obraz handlu detalicznego - Peter Ratatics, wiceprezes, Grupa MOL [PEŁNY WYWIAD]

Pełny wywiad z Peterem Ratatics’em, wiceprezesem wykonawczy ds. usług konsumenckich, w węgierskim koncernie paliwowym MOL.

Jak będą wyglądały wg koncernu MOL stacje paliw i pełnione przez nie funkcje za 10-15 lat?

Kluczową kwestią dla nadchodzących zmian wydaje się fakt, że paliwa kopalne stracą swoją dominującą pozycję w ciągu następnej dekady. Z tego powodu już w 2016 roku przyjęliśmy dalekosiężną strategię – MOL Group 2030 – która ma przygotować naszą organizację na funkcjonowanie w nowej rzeczywistości.

Dostrzegamy zmieniające się przyzwyczajenia konsumentów, związane m.in. z rozwojem ekonomii współdzielenia czy coraz wyższą świadomością ekologiczną, dodatkowo napędzane dynamicznym rozwojem technologicznym. By pozostać konkurencyjnymi, musimy na nowo zdefiniować koncept czegoś, co dawniej nazywaliśmy stacją benzynową. Ta zmiana już się u nas dokonuje, ponieważ jako MOL, chcemy być liderem rynkowych przemian, nie zaś wyłącznie podążać za nowymi trendami.

Na przykład, jeśli spojrzymy długoterminowo, w pewnym momencie w przyszłości autonomiczne pojazdy zyskają ważną pozycję w systemach transportowych miast. Uważamy, że zrewolucjonizują one ideę mobilności, ale również własności. Pomyślmy tylko jaką wygodę mogłyby zaoferować konsumentom w przyszłości samochody autonomiczne, które odebrały by ich z dowolnego punktu, jednocześnie dostarczając zamówione wcześniej zakupy, przesyłki, a nawet świeżo parzoną kawę!

Stacje będą w stanie nadążyć za zachodzącymi zmianami?

Myślę, że adaptacja tych trendów stanowi przyszłość, dlatego MOL w przyszłości zamierza świadczyć tego typu usługi, które kiedyś staną się normą. Sprzedawcy detaliczni będą musieli poszukiwać nowatorskich rozwiązań w oderwaniu od dzisiejszych standardów czy nawet fizycznej lokalizacji.

Pojawi się potrzeba stworzenia zintegrowanych usług (zakupy online, automatyczne kasy, punkty odbioru przesyłek itp.) i przekształcenia modelu punktów sprzedaży w zależności od lokalizacji i mikro-rynku, na którym działają. Dlatego właśnie, obok tradycyjnej działalności handlowej, rozwijamy naszą działalność w sektorze mobilności, w tym zarządzania flotą, car sharingu czy elektro mobilności.

Zmiany będą napędzane także przez rozwój zielonych technologii. W jaki sposób MOL chce wykorzystać ten obszar w rozwoju biznesu?

Oczywiście, naszym celem jest pozycja lidera również w sektorze paliw alternatywnych, dlatego stopniowo zwiększamy nasze możliwości w zakresie ładowarek dla samochodów elektrycznych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.