13.02.2017/08:12

Oferty za Żabkę - tylko do wtorku

Dwa fundusze – CVC i TPG – walczą o kupno sieci sklepów Żabka. Według informacji „Rzeczpospolitej”, 14 lutego upływa termin złożenia wiążących ofert.

– Obydwa fundusze są zdeterminowane, ale choć właściciel, czyli MID Europa Partners, spodziewa się ceny ok. 5 mld zł, ostateczna kwota będzie raczej niższa i wyniesie ok. 1 mld euro (czyli ok. 4,3 mld zł) – mówi „Rzeczpospolitej” osoba zbliżona do transakcji.

Na naszym rynku działa 4500 placówek Żabka i Freshmarket, a ich sprzedaż wyniosła w 2016 roku ponad 6 mld zł. Daje to Żabce 3-procentowy udział w rynku handlu detalicznego w Polsce. Przypomnijmy, że gdy fundusz MID Europa Partners przejmował firmę w 2011 r., zapłacił za nią 400 mln euro. Wcześniej, w latach 2007-2011, Żabka należała do innego funduszu, Penta Investments. Na naszym rynku sieć istnieje od 1998 r., kiedy to została założona przez Mariusza Świtalskiego.

Obecnie sieć przechodzi rebranding. - Ciągle trwają prace nad wyborem najlepszych rozwiązań dla docelowego formatu przyszłości, który ma zapewnić Żabce pozycję najlepszych sklepów "convenience" dopasowanych do potrzeb polskich klientów. Stąd trudno dzisiaj precyzyjnie określić terminy dla wdrażania poszczególnych zmian w całej sieci - tłumaczy Anna Jarzębowska-Kwiatek, kierownik Działu Public Relations w Żabce, podkreślając zarazem, że testowane zmiany obejmują nie tylko nowy logotyp i wyposażenie sklepów, ale także modyfikację asortymentu i "innowacyjne rozwiązania komunikacyjne".

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.