Oficjalnie: sieć Marks & Spencer i supermarket online Ocado chcą się połączyć
Firmy Marks & Spencer i Ocado oficjalnie potwierdziły, że prowadzą negocjacje w sprawie objęcia przez M&S 50 proc. udziałów w Ocado. Jedna z największych sieci detalicznych na Wyspach zyska wsparcie dla swojej sprzedaży internetowej, a Ocado będzie rozwijać swój biznes technologiczny – informuje Irish Times.
Transakcja przejęcia połowy udziałów Ocado przez M&S ma być warta ok. 900 mln funtów. W ramach porozumienia Ocado wesprze rozwój sprzedaży online i dostaw do domu, które w sieci Marks & Spencer niezbyt dobrze się sprawują. Największy detalista na świecie supermarket online zyska z kolei nowego dostawcę – obecnie produkty spożywcze firma sprowadza za pośrednictwem sieci Waitrose, ale współpraca między nimi nie przebiega najlepiej – relacjonuje Irish Times.
Ocado ma zachować pełną swobodę w rozwijaniu części technologicznej biznesu – koncern oferuje kolejnym wielkim sieciom swoje zaawansowane rozwiązania logistyczne, w tym wysoko zautomatyzowane centra realizacji zamówień online CFC oraz systemy informatyczne Ocado Smart Platform.
Marks & Spencer może dzięki umowie poprawić efektywność biznesu online i usług dostaw zamówień, dzięki czemu odzyska przynajmniej część marż, mocno spłaszczonych m.in. przez związaną z Brexitem utratę wartości funta brytyjskiego.
O poufnych rozmowach na temat współpracy obu firm – wówczas miała ona dotyczyć przede wszystkim zaopatrzenia Ocado w produkty spożywcze – a także o problemach we współpracy Ocado z Waitrose, portal wiadomoscihandlowe.pl informował już w styczniu br.
Źródło: irishtimes.com