03.07.2018/13:56

Oktawian Torchała, szef Aldi w Polsce: Chcemy przyspieszyć rozwój sieci sklepów

- W kolejnych latach planujemy przyspieszenie inwestowania w nowe lokalizacje. Obecnie jesteśmy skupieni na dokończeniu jednego z największych projektów inwestycyjnych w historii Aldi w Polsce, czyli remodelingu wszystkich sklepów zgodnie z nową koncepcją wizualną – mówi Oktawian Torchała, dyrektor generalny Aldi w Polsce.

Objął pan stanowisko szefa polskiego oddziału sieci Aldi zaledwie kilka miesięcy temu, a zmiany, które firma przeszła w tym czasie są imponujące. Jakie były pańskie wnioski po przeanalizowaniu sytuacji firmy, jej otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji gospodarczej i potrzeb konsumentów?

Jako osoba związana z marką Aldi od 8 lat i obserwująca jej różne etapy rozwoju, tuż po objęciu stanowiska dyrektora generalnego, miałem następujące wnioski. Pierwszym z nich było uznanie konieczności podążania Aldi własną drogą, budowania przewagi konkurencyjnej o jego naturalne wyróżniki. Jak dotychczas, ale z większą odwagą. Pozostałe wnioski w tamtym okresie dotyczyły głównie potrzeby dokładnego przeanalizowania tego, co ważne dla naszych klientów, aby poprawić i uspójnić ich doświadczenia zakupowe w Aldi, przy uwzględnieniu otoczenia rynkowego i sytuacji społecznej.

Wiele zmian związanych ze strategią marki, odbywa się równocześnie na poziomie globalnym. To możliwość czerpania z międzynarodowych doświadczeń przy uwzględnieniu specyfiki każdego rynku. Przeobrażenia sklepów zgodnie z nową koncepcją wizualną, które mają miejsce w Polsce, wdrażane są również w innych krajach, w których rozwijana jest sieć.

W ostatnim czasie dzięki przebudowom sklepów zgodnie z nowym konceptem wizualnym, rozszerzaniu asortymentu i dostosowywaniu go do oczekiwań klientów, przeobraziliśmy się z hard dyskontu w sklep bardziej przyjazny klientom, przy zapewnieniu niezmiennie wysokiej jakości w dobrej cenie. Kontynuujemy zmiany, które zapoczątkował mój poprzednik na stanowisku dyrektora generalnego.

Jak wyglądają obecnie założenia nowej strategii Aldiego w Polsce? W jakich obszarach firma chce budować przewagi konkurencyjne?

Wyznacznikiem strategii Aldi w Polsce są przede wszystkim doświadczenia zakupowe naszych klientów. Ich poprawę gwarantujemy wraz z wprowadzaniem do kolejnych sklepów nowej koncepcji wizualnej. Mocno stawiamy na ofertę świeżą i jakość oferowanych produktów. Dzięki rozszerzaniu współpracy z lokalnymi i regionalnymi dostawcami, jesteśmy dziś w czołówce pod kątem różnorodności oferty warzyw i owoców.

O kontrolę świeżości naszego asortymentu dbają dedykowane do tego zespoły ekspertów, którzy kontrolują dostawy warzyw, owoców, pieczywa czy kwiatów, a także nieustannie weryfikują ten asortyment w sklepie. Codziennie odbywa się też degustacja warzyw i owoców, a ich jakość jest skrupulatnie sprawdzana.

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • Nigdy wiecej 07.01.2020

    Zestaw śniadaniowy dla dzieci zawiera treści LGBT między innymi tęczowa flagę to jest nowa koncepcja marketingowa waszej Sieci

  • andreas 11.08.2019

    W dniu dzisiejszym sklep Aldi w Warszawie na ul. Radzymińskiej skutecznie mnie wyleczył z zakupów w tej sieci. Zatrzymałem się w miejscu opisanym jako "Parking tylko dla klientów Aldi". Zakupy zajęły mi jakieś 15 minut. Po powrocie zapakowałem się i odjechałem. Zauważyłem że za wycieraczką mam wsadzoną jakąś kartkę. Okazało się że dosłownie w kilka minut po moim udaniu się do sklepu jakiś cwany obserwator natychmiast przystąpił do akcji obciążenia mnie opłatą dodatkową za brak za szybą karteczki z automatu który stoi z drugiej strony sklepu. Krótko mówiąc przed zakupami parkując w miejscy do tego przeznaczonym muszę wpierw obejść cały sklep aby pobrać kwitek z automatu, ponownie iść do samochodu aby umieścić go za szybą i dopiero robić zakupy w tym bardzo przyjaznym dla swoich "fanów" sklepie. Myślę że po moim przekazaniu tej wariackiej procedury swoim znajomym sklep straci trochę klientów. Mam ze zdarzenia pełną dokumentację zdjęciową którą wszędzie umieszczę dla przestrogi klientów.

  • carsten 14.11.2018

    Największy hamulcowy w historii tej firmy. Nie widzę przyszłości tego człowieka w tej firmie...

  • Internauta 07.07.2018

    Jest lipiec, a sklep Aldi 028 nie ma takiego wystroju, jak sklepy z konceptem Aniko. Zatem czy na pewno wszystkie będą przebudowane?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.