Outlety coraz popularniejsze
W pierwszym półroczu na zakupy do pięciu centrów outletowych Factory wybrało się około 7,5 mln klientów, prawie o 1 mln więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – donosi „Gazeta Wyborcza”. Takie placówki są w Polsce coraz popularniejsze.
Warszawskie Factory Ursus, które blisko rok temu powiększyło się z 13 700 mkw. do prawie 20 000 mkw. (30 nowych sklepów i podwojona liczba miejsc parkingowych), odwiedziło w tym półroczu o 30 proc. klientów więcej – poinformowała hiszpańska Grupa Neinver, do której należy sieć Factory. Drugi warszawski outlet – Factory Annopol – odwiedziło o jedną piątą więcej klientów. Łączny wzrost sprzedaży we wszystkich miastach, gdzie obecne są placówki Factory, wyniósł 17 proc.
Jak pisze „Gazeta Wyborcza”, w Polsce działa 13 dużych centrów typu outlet. Oprócz Factory jest też sieć Fashion House Outlet Centre (w Gdańsku, Piasecznie i Sosnowcu) oraz centra outletowe w Łodzi, Szczecinie, Lublinie i Białymstoku. Łącznie mają one ponad 213 000 mkw. powierzchni. Wkrótce kolejne takie obiekty powstaną w Bydgoszczy i Warszawie. Analitycy BNP Paribas Real Estate Poland spodziewają się wzrostu zainteresowania tego typu formatami, głównie wśród średnio zamożnych mieszkańców dużych aglomeracji.
2