24.02.2021/18:11

Outlety odporniejsze na pandemię niż tradycyjne centra handlowe?

Do   outletów   Factory   w   Polsce   dołączyło   kilkunastu   nowych najemców.  Zarządzający siecią Neinver prowadzi rozmowy z markami, które są zainteresowane debiutem na polskim rynku.

Neinver,  inwestor,   deweloper   i   zarządca  na   europejskim   rynku   outletów,   osiągnął   porozumienia   z   98%   najemców  w   Hiszpanii,   Włoszech,   Francji,   Niemczech   i   Polsce   w   czasie   pierwszego lockdownu.   Obecnie   firma   jest   w trakcie   nowych   negocjacji   dotyczących zamknięć w czwartym kwartale. Poziom najmu w outletach na koniec 2020 roku wyniósł 95% i był podobny do poziomów lat ubiegłyc.

W 2020 roku, spółka podpisała łącznie około 1500 umów najmu, na co złożyło się 1200 negocjacji dotyczących czynszów, a także 210 kontraktów  - nowych oraz   stanowiących   przedłużenie   istniejących   umów,   mimo   wprowadzania kolejnych lockdownów i obostrzeń.

Oferta handlowa została rozszerzona o tak znane marki, jak: Hugo Boss,Lacoste, Puma, Intrend, Karl Lagerfeld, Swarowski, czy Roberto Cavalli. Część z nich debiutowała w portfolio Neinver. Spółka pozyskała również ważne nowe marki, jak: Max & Moi, Lafuma, Elisabeth Biscarat, Kids Around, Not Shy, Sinsey,   Anne   &   Max   oraz   Burger   Federation.   Ponadto,   marki   Pinko,   The Kooples, Marc ‘O Polo, Salomon, O’Neill, Kappa, czy New Balance – z trzema nowymi umowami w Hiszpanii – pozyskały dodatkową przestrzeń, rozwijając działalność w ramach całego portfolio Neinver.

Obszar najmu w 2020 roku zdominowało listopadowe otwarcie Amsterdam  The Style Outlets, pierwszego centrum Neinver  w Holandii, zrealizowanego we współpracy z Nuveen Real Estate. Centrum uzyskało 75% poziom najmu, przy   czym   kilku   nowych   partnerów   pozostało   w   zamknięciu   w   okresie lockdownu.

- Ustanawianie wspólnych zobowiązań z najemcami zawsze charakteryzowałomodel biznesowy Neinver, który w trakcie obecnego kryzysu okazał się ważniejszy, niż kiedykolwiek wcześniej. Od początku pandemii podchodziliśmy indywidualnie do sytuacji każdego z nich, oferując elastyczne   rozwiązania dotyczące   zwolnienia   z   czynszu  –   mówi  Carlos   González,   dyrektor zarządzający Neinver.  

I dodaje: - Poza   samymi   negocjacjami   z   najemcami, utrzymywaliśmy wysoką i wymagającą aktywność w zakresie najmu, mimobieżącej   sytuacji.  Fakt   nagromadzenia   przez  firmy  nadmiernych   zapasówtowarów skłonił je do zainteresowania się wejściem do centrów outletowych lub poszerzeniem działalności w ich ramach. Jednak firmy zachowują się  w swojej ekspansji w sposób mocno selektywny, skupiając się na najlepszychlokalizacjach i silnych aktywach – mówi  Carlos   González.

W outletach Factory w Polsce do portfolio najemców dołączyło kilkanaście nowych   marek,   które   uatrakcyjniły   ofertę   centrów   zarządzanych   przez Neinver. Wśród nich można wymienić: Marc O’Polo i PINKO w segmencie premium, a także popularne marki odzieżowe Levis i Mustang, Yes z szeroką ofertą   biżuterii,   czy   multibrandowy   salon   sportowy   Intersport.   W   lutym   w krakowskim parku handlowym Futura otwarty został sklep Sinsay.

- Prowadzimy rozmowy z nowymi markami, które są zainteresowane debiutem na polskim rynku właśnie w outletach Factory. Mimo trudnego czasu pandemii,   obserwujemy   duże   zainteresowanie   rozwojem   w   centrach outletowych Neinver ze strony najemców. Kontynuować będziemy naszą strategię uatrakcyjniania zestawu marek, wprowadzając do pasaży Factory oczekiwanych przez klientów najemców sektora premium i mid-mass market – mówi Agnieszka Baczyńska, International Leasing Director Neinver.

Poziom sprzedaży najemców w portfolio outletów Neinver zanotował silnystart w 2020 rok, osiągając wzrost na  poziomie 7% w pierwszych dwóch miesiącach  przed  pandemią. Jednak w  pozostałej  części  roku, działalność handlowa   centrów   podlegała   obostrzeniom   i   przerwom   w   działalności,   co przełożyło się na wyniki sprzedaży. W porównaniu z 2019 rokiem, pozioms przedaży w całym portfolio Neinver był niższy o 25% i 30%, w zależności odregionu i wprowadzanych ograniczeń w działalności.

Wszystkie centra w Europie zostały otwarte do połowy czerwca i w trzecim kwartale prowadziły działalność z mniejszym poziomem zakłóceń, wykazując wzrosty wyników i dowodząc odporności całej branży centrów outlet.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także