12.01.2021/13:04

Pandemia? Nie w Mlekovicie. Firma zanotowała rekord przychodów

W 2020 roku przychód Grupy Mlekovita wyniósł ponad 5,5 mld zł. To kolejny rekordowy wynik osiągnięty przez firmę. I to mimo trudnej sytuacji rynkowej związaną z pandemią Covid-19. Na dobrym rezultacie zaważył przede wszystkim eksport.

Ten ostatni osiągnął wartość blisko 1,3 mld zł. Za granicę wysyłanych jest  35 proc. wytwarzanych przez firmę produktów. Trafiają w sumie do 167 krajów świata. Codziennie poza granice Polski wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami.

Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln litrów mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła oraz 10 tys. ton proszków mlecznych. Grupa Mlekovita jest m.in. głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią.

– 2020 rok, z uwagi na pandemię, był szczególny dla całej polskiej i światowej gospodarki. Mimo to Grupa Mlekovita konsekwentnie i dynamicznie się rozwija, osiągając znakomite wyniki. Rekordowe przychody, które w minionym roku przekroczyły 5,5 miliarda złotych, są zasługą m.in. obserwacji rynku i odpowiedzi na jego potrzeby – zwłaszcza te zmieniające się wraz z dynamicznie zmieniającą się sytuacją rynkową. To także wynik konsekwentnie przeprowadzanych inwestycji, a także codziennej pracy 5 tys. wykwalifikowanych pracowników przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 21 zakładach produkcyjnych, w których przetwarzanych jest 8 milionów litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 tys. polskich rolników – mówi Dariusz Sapiński, prezes zarządu Grupy Mlekovita.

W zeszłym roku firma przeznaczyła na inwestycje 100 mln zł. Największym przedsięwzięciem jest budowa mroźni wraz z magazynami i infrastrukturą w centrali w Wysokiem Mazowieckiem. Uruchomiono też pierwszą w Polsce linię technologiczną do produkcji batoników twarogowych w zakładzie w Pilicy, a także linię do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku w zakładzie w Świeciu.

Firma osiągnęła także rekordowy wynik, jeżeli chodzi o ilość skupionego mleka. W zeszłym roku było to 2,3 mld litrów.

Grupa podkreśla także rozwój sprzedaży internetowej. Uruchomiła dwa sklepy: sba.com.pl  z artykułami o dużej zawartości białka i mlekovitka.pl. Firma chwali się, że jako jedyna oferuje możliwość dostawy zamówienia w każdy zakątek kraju. W ofercie pojawiło się ponad 30 nowości produktowych.

Firma inwestuje również w CSR i ochronę środowiska. Grupa wybudowała m.in. kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nową kotłownię gazową w zakładzie w Morągu. Podjęła również działania mające na celu ograniczanie ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów, m.in. poprzez zmniejszenie grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem etykiety dla jogurtu naturalnego. Zredukowało to zużycie plastiku o 100 tys. kg. rocznie.

– Nie spoczywamy na laurach i wciąż podnosimy sobie poprzeczkę. Dzięki wszystkim prowadzonym inwestycjom oraz najwyższej jakości produktom wychodzimy naprzeciw ciągle zwiększającym się oczekiwaniom konsumentów, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. W nowym roku czekają nas z pewnością nowe wyzwania, którym trzeba będzie sprostać. Oprócz nadal panującej pandemii, to także rosnące koszty działalności, w tym związane ze wzrostem kosztów pracy i energii. Niestabilny kurs złotego to zaś wyzwanie głównie w zakresie eksportu – podkreśla Dariusz Sapiński.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także