19.01.2021/10:43

Pandemia skłania firmy na całym świecie do wdrażania bardziej prospołecznych modeli biznesowych [RAPORT]

Aż 73 proc. menedżerów uważa, że inicjatywy na rzecz zrównoważonej gospodarki są krytycznie ważnym czynnikiem sukcesu ich firm. Konsumenci przyglądają się coraz uważniej działaniom firm w trakcie lockdownów, co powoduje, że aktywność biznesów coraz częściej nabiera nowego wymiaru prospołecznego – to wnioski z najnowszego raportu Euromonitor International.

Biznes zawsze podąża za trendami konsumenckimi. W czasach pandemii i kolejnych lockdownów konsumenci na całym świecie przykładają coraz większą wagę do inicjatyw przedsiębiorców, ułatwiających przetrwanie trudnych chwil, a także sprzyjających utrzymaniu bardziej zrównoważonego stylu życia i konsumpcji.

Czołowi menedżerowie globalnej gospodarki otwarcie komunikują swoją troskę o społeczeństwa dotknięte pandemią i podejmują rozliczne inicjatywy, których celem jest ochrona pracowników, konsumentów i społeczności lokalnych. Pandemia COVID-19 stała się dla światowego biznesu stymulatorem zmian, inicjując procesy gospodarczej odnowy, budowania głębszych relacji emocjonalnych z konsumentami oraz zwiększania aktywności na rzecz ochrony grup najbardziej narażonych na negatywne skutki kryzysu.

Konsumenci oczekują od firm, że te ich prospołeczne działania będą kontynuowane także w czasach po pandemii, że niektóre praktyki z czasów kryzysu, takie jak umożliwianie pracy zdalnej, staną się nową normą. W reakcji na te trendy globalne firmy podejmują różne inicjatywy na rzecz „świadomych biznesów”. W sierpniu 2020 r. 14 członków zarządów takich globalnych graczy, jak Danone, Philips, L’Oréal czy Mastercard założyli organizację pod nazwą Świadomi Liderzy (Leaders on Purpose), publikując z tej okazji list otwarty, w którym proponują ekonomiczną mapę drogową Odbudowy Lepszej Gospodarki (Build Back Better).

Jak wynika z danych opublikowanych w raporcie Euromonitor International, pt. TOP 10 Global Consumer Trends 2021, aż 73 proc. menedżerów jest zdania, że inicjatywy na rzecz zrównoważonej gospodarki są krytycznie ważnym czynnikiem sukcesu ich firm. Jednocześnie 50 proc. badanych uważa, że ich firmy działają z poczuciem odpowiedzialności za zrównoważoną gospodarkę.

W najbliższych latach te trendy będą się nasilać. Konsumenci będą z coraz większą powagą traktować zagrożenia społeczne i środowiskowe, nagradzając te firmy, które wykorzystują swoje zyski do budowy lepszej rzeczywistości post-pandemicznej. Firmy, które będą wdrażać bardziej „zielony” model operacyjny i które będą działać w imię zmniejszania nierówności społecznych będą zyskiwać zaufanie konsumentów i ich aprobatę, a tym samym zyskiwać będą przewagę konkurencyjną.

Według prognoz Euromonitor International, coraz więcej biznesów będzie się repozycjonować, odchodząc od strategii nastawionych wyłącznie na zysk, w kierunku modeli bardziej prospołecznych. Dzięki temu rosła będzie ich odporność, dobra reputacja, ale też ich wartość mierzona kryteriami finansowymi.

Źródło: Euromonitor International, TOP 10 Global Consumer Trends 2021

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także