08.07.2020/09:24

Pandemia uderzyła w rynek lodów. Struktura sprzedaży może się trwale zmienić

Pandemia zmieniła wzorce konsumpcji Polaków. Spadła sprzedaż lodów impulsowych, mocno ucierpiały lodziarnie, szczególnie te w centrach handlowych. Zyskała tylko kategoria lodów w pudełkach, konsumowanych w domach. Ta zmiana struktury sprzedaży może być trwała – relacjonuje Business Insider Polska.

Jak ocenia w rozmowie z BIP Marcin Rogowski, dyrektor kategorii lody w firmie Wedel, w czasie kwietniowo-majowego lockdownu zmieniła się struktura sprzedaży lodów w Polsce. Kategoria lodów impulsowych odnotowała głębokie spadki sprzedaży, zyskały natomiast lody familijne i multipacki. Zdaniem menedżera. Pandemia mogła zapoczątkować trwały trend i upodobnić strukturę sprzedaży do tej z Europy Zachodniej czy USA, gdzie te ostatnie kategorie odpowiadają nawet za 70 proc. sprzedaży.

Potwierdza te obserwacje Zbigniew Grycan, którego firma specjalizuje się w lodach pudełkowych – odnotowała ona wzrosty. Zdaniem przedsiębiorcy, lodziarnie gastronomiczne, które mocno ucierpiały z powodu lockdownu, obecnie notują nawet 50-proc. spadki sprzedaży i wiele firm i marek „walczy o przeżycie”.

Podobny trend notuje Koral. Dyrektor marketingu tej firmy, Piotr Gąsiorowski, zauważył ponadto, że osoby kupujące lody impulsowe często decydowały się na większe zakupy i zabierały zapas lodów do domu. Podkreślił też w rozmowie z BIP, że wzrost sprzedaży lodów impulsowych i familijnych w sieciach detalicznych można częściowo tłumaczyć długotrwałym zamknięciem lodziarni oferujących lody gałkowe.

Czytaj więcej na stronie businessinsider.com

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.