22.02.2021/12:35

Pandemia wpłynęła na koszyki zakupowe Polaków – dane za cały 2020 r.

Pandemia, restrykcje sanitarne, praca zdalna, lockdowny – COVID-19 wymusił na Polakach zmianę zachowań zakupowych, ale też zmianę potrzeb i preferencji. Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK, w rozmowie z serwisem TOK FM przeanalizował „pandemiczny koszyk Polaka”, ujawniając dane za 2020 r.

Według podanych przez Szymona Mordasiewicza danych, 2020 r. sklepy spożywcze mogą uznać za udany. Co prawda polscy konsumenci odwiedzali sklepy średnio o 40 razy rzadziej w skali roku, ale za to za każdym razem kupowali średnio o 20 proc. więcej produktów.

Pandemia wymusiła też zmianę trybu życia wielu osób – praca zdalna, zamknięcie branży gastronomicznej i hotelarskiej, zakaz organizowania imprez – to wszystko zamknęło wielu rodaków w domach, co z kolei spowodowało zmianę ich preferencji zakupowych. Jak wylicza Mordasiewicz w rozmowie z TOK FM, w skali całego 2020 r. sprzedaż mydła wzrosła o 60 proc. rok do roku, o 14 do 20 proc. wzrosła sprzedaż słodyczy czekoladowych, lepiej sprzedawała się żywność trwała, np. kasze i makarony.

Spadła natomiast sprzedaż niektórych kategorii kosmetyków – o ok. 10 proc. w przypadku szamponów, dezodorantów czy środków do pielęgnacji twarzy – co ekspert GfK tłumaczy faktem, że wiele pracowników biurowych przeszło na zdalny tryb pracy.

Szymon Mordasiewicz wskazuje ponadto, że ze względu na niepewność jutra wzrosła w Polakach skłonność do poszukiwania tańszych produktów, dzięki czemu sprzedaż marek własnych wzrosła w 2020 r. o 12 proc.

Czytaj więcej na stronie tokfm.pl

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także