26.06.2020/13:54

Pandemia wywołała cyfrową rewolucję w zakupach spożywczych. Rozmowa z Jackiem Palcem z Frisco.pl

Rozmowa z Jackiem Palcem, prezesem Frisco.pl o tym, jak pandemia koronawirusa zmieniła rynek e-grocery.

Czy sprzedaż we Frisco wróciła do poziomu sprzed epidemii? Zakupy on-line nie są już głównym hasłem w wyszukiwarkach internetowych.

Jeszcze za wcześnie mówić, którzy klienci z nami zostają. Ci, którzy zaczęli z nami przygodę niedawno, wypracowują swój sposób na zakupy we Frisco.pl. Oczywiście jest tak, że popularność fraz związanych z e-grocery bardzo mocno wybuchła i teraz zmniejsza się, ale naszym zdaniem nie wraca do poziomu, który był obserwowany wcześniej. Jest on dużo wyższy.

Czy koszyk zakupowy we Frisco wygląda tak, jak przed wybuchem pandemii?

Nie, zaobserwowaliśmy większą ilość kategorii w jednym zamówieniu, co przekłada się na większą wartość tego koszyka.

Udało się wyrobić wśród konsumentów nowy trend?

Na to liczymy, choć na potwierdzenie trendu potrzebujemy jeszcze czasu. Widzimy, że nowo pozyskani klienci w dużej mierze z nami zostają. Liczymy na to, że ten trend finalnie przełoży się na wyniki spółki.

Jak Pan myśli, jak będą rozwijać się usługi, które narodziły się z potrzeby chwili? Chodzi o zamówienia telefoniczne, odbiory w sklepach czy na parkingach.

Ważne jest to, jaki jest zakres tych usług i jaka jest możliwość ich skalowania. Trudno jest wyczytać z komunikatów przekazywanych przez sieci, jaki kształt finalnie przybiorą te usługi. Zobaczymy, które z nich były stworzone po to, aby w danym momencie zaspokoić popyt, a które stworzone są z wizją. Jeśli z tego obszaru po wakacjach wyłoni się konkretna usługa, w którą firmy będą inwestować, będę mógł powiedzieć, czy to ma sens.

Dziś jest sporo zapowiedzi wejścia w e-grocery lub nawet e-commerce, ale później okazuje się, że usługa jest bardzo ograniczona terytorialnie albo ograniczona w swoim zakresie. Odpowiedź na pytanie czy będziemy mieli do czynienia z prawdziwą cyfrową rewolucją w zakupach spożywczych jest jeszcze przed nami

Ale już to, że tak dużo mówi się o e-grocery, skłania klientów do skorzystania z zakupów spożywczych online.

Tak, jest to niesamowite z perspektywy Frisco, ponieważ mamy infrastrukturę, możliwości rozwoju w kolejnych obszarach, a brakowało nam edukacji klienta w kontekście e-grocery. Okres pandemii bardzo nam pomógł, bo edukacja została przeprowadzone w ekspresowym tempie. Jeśli wykorzystamy ją we właściwy sposób, dostarczając usługę i produkty o wysokiej jakości, będziemy bardzo zadowoleni.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.