07.02.2020/08:33

Papierowe gazetki promocyjne vs. elektroniczne [POLEMIKA]

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB odniosło się do rozmowy z Karolem Kamińskim, dyrektorem zarządzającym w Grupie AdRetail dotyczącą rozwoju e-marketingu w kontekście gazetek promocyjnych. Zdaniem organizacji, drogą do budowy zaangażowania klienta i trwałej relacji jest strategia omnichanel, integrująca różne kanały komunikacji.

– Jako przedstawiciele rynku marketingu bezpośredniego, związanego między innymi z direct mail, zgadzamy się z częścią tez postawionych przez Pana Kamińskiego. Jednocześnie mamy poczucie, że wymagają one dodatkowego komentarza – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Urszula Zarańska, dyrektor zarządzająca SMB.

Tak, digital, e-wydania, newsy na stronach www, a także e-gazetki to część narzędzi, z których chętnie korzystają marketerzy. Jednak, ci sami marketerzy nie rezygnują ze swoich sieci sprzedaży. Cały czas powstają coraz to nowe dyskonty i sklepy. Dlatego korzystają z rozwiniętych flot dystrybucji i dedykowanych do poszczególnych sklepów nakładów wydań, drukowanych gazetek promocyjnych, które doskonale uzupełniają przekazy ATLowe i digitalowe.

Całą rozmowę z Karolem Kamińskim, dyrektorem zarządzającym w Grupie AdRetail znajdziecie pod tym linkiem: E-gazetki zrewolucjonizują rynek produktów szybkozbywlnych

W obliczu przeprowadzonego przez Kantar Polska Polskiego Badania Marketingu Zintegrowanego trudno jest zgodzić się z twierdzeniem, że „(…) Wyraźnie widać, że użytkownicy zaczęli mniej angażować się w przeglądanie tradycyjnych gazetek i bardziej zainteresowali się elektronicznymi wersjami (…)”. O braku znużenia i utrzymującym się wysokim poziomie akceptacji komunikacji marketingowej kierowanej kanałem direct mail świadczy fakt, że ponad połowa (51 proc.) otrzymujących gazetki, ulotki czy katalogi decyduje się skorzystać z przedstawionej tą drogą oferty, a 84 proc. ankietowanych którzy otrzymali drukowane materiały reklamowe z chęcią się z nimi zapoznaje. (RAPORT PBMZ 2020 – badanie Kantar Polska, projekt TGI). Analiza analogicznych raportów z lat poprzednich wskazuje, że wskaźniki te utrzymują się na podobnym poziomie od długiego czasu.

Stowarzyszenie wydało właśnie – wspólnie z branżowym magazynem „Press” – opracowanie merytoryczne poświęcone rynkowi „Direct Mail”. W oparciu o badania, dane i bezpośrednie rozmowy z przedstawicielami spółek realizujących działania z obszaru marketingu bezpośredniego, przyglądamy się sytuacji tego rynku oraz statusowi drukowanej gazetki promocyjnej.

W wydaniu przytaczamy wyniki badań GfK z 2018 r, z których wynika, że prawie 60 proc. respondentów przynajmniej co pewien czas podejmuje decyzje zakupowe w oparciu o informacje przedstawiane w gazetkach promocyjnych. Są one źródłem wiedzy o promocjach dla 47 proc. badanych, wyprzedzając reklamę telewizyjną (30 proc.), strony www (5 proc.), aplikacje i e-gazetki (po 4 proc.).

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Wwww 07.02.2020

    Za kilka lat z prasy papierowej to zostaną już tylko gazetki promocyjne ;)

  • Roman_Kowalski 07.02.2020

    Widać wyraźnie, że rynek papierowych gazetek broni się przed e-wydaniami. Nie ma w tym nic złego oczywiście, ale sądzę, że trendu nie da się już odwrócić. Wiadomo też, że papier i e-wydania muszą się uzupełniać. I to jest oczywiste! Tak czy inaczej, cały świat zmierza w elektronikę. To jest też kwestia wytarcia pokoleniowego, co dzieje się na naszych oczach.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.