27.01.2021/06:10

Marcin Stańko, Pepco Europe: W Polsce jest potencjał na 250-300 kolejnych sklepów Pepco [TYLKO U NAS]

Pepco na początku jesieni 2020 r. uruchomiło swój 1000. sklep w Polsce. Sieć dyskontów odzieżowych nie zamierza zwalniać tempa i już teraz zapowiada dalsze otwarcia placówek handlowych w naszym kraju, który jest dla firmy głównym spośród kilkunastu rynków - łącznie Pepco ma ponad 2100 sklepów.

- We wrześniu br. otworzyliśmy tysięczny sklep w Polsce. Kiedyś ta liczba wydawała się nierealna - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Marcin Stańko, dyrektor operacyjny Pepco Europe. - Gdy patrzyliśmy na rynek polski mówiliśmy, że może być potencjał na 500-600 sklepów, ale nikt nie zakładał, że będzie ich 1000 - dodaje menedżer.

Jak wyglądają plany ekspansji sieci w najbliższych latach? - W poprzednich latach otwieraliśmy 60-90 sklepów rocznie w każdym roku i tak doszliśmy do 1000 sklepów w Polsce. Oczywiście, inwestujemy także w innych krajach Europy, ale jeśli chodzi o Polskę to nadal mamy ambitne plany. Widzimy, że jest tu potencjał na kolejne 250-300 sklepów Pepco - podkreśla Stańko.

Zauważa przy tym, że tyle nowych otwarć zakłada obecny plan. Niewykluczone, że za rok lub dwa okaże się, że polski rynek handlowy pomieści jeszcze więcej sklepów Pepco.

- Z dużą sympatią podchodzimy do mniejszych miejscowości, poniżej 10 tys. mieszkańców. Uważamy, że obecnie ważne jest by klient nie musiał jechać na zakupy daleko do innej, większej miejscowości, aby mógł je zrobić blisko, u siebie. Dlatego też będziemy kontynuować inwestycje w takich miejscowościach - zapowiada Marcin Stańko w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.

Dowiadujemy się także, że plany firmy na rok 2021 dla wszystkich rynków (14 wraz z Hiszpanią, w której Pepco zadebiutuje już wiosną) zakładają uruchomienie 400 sklepów. Spośród nich 90 ma ruszyć w Polsce. Już teraz Pepco planuje także wejście na kolejny po Hiszpanii rynek w Europie, na razie jednak firma nie zdradza, o jaki kraj chodzi. - Widzimy cały czas wiele miejsc w Polsce i Europie, gdzie możemy otwierać sklepy - podkreśla dyrektor operacyjny Pepco Europe.

Marcin Stańko ujawnia, że spośród sklepów planowanych w Polsce około 25 proc. zostanie otwartych w centrach handlowych, 40 proc. w retail parkach, a 35 proc. w budynkach wolnostojących.

- Jest to związane ze strukturą miejscowości, w których lokujemy nowe placówki, bo w miejscowościach poniżej 10 tys. mieszkańców nie ma jeszcze inwestorów, którzy chcą stawiać retail parki. Co jest sensowne, bo nie ma tam jeszcze wystarczającej siły nabywczej, która uzasadniałaby powstanie większych obiektów pod wynajem. Właśnie w takich miejscowościach powstają wolnostojące obiekty, w których znajduje się Pepco, Rossmann, Biedronka czyli to czego życzą sobie klienci - tłumaczy menedżer.

Kontynuowane będą inwestycje w centrach handlowych. Zarazem Marcin Stańko podkreśla, że "nie będzie to dominujący kierunek rozwoju" z uwagi na to, jak skonstruowany jest rynek i jak wygląda model biznesowy Pepco. - Jeśli chodzi o centra handlowe, nadal zostało jakieś 30-40 obiektów, w których nas nie ma a w których widzimy potencjał i chcielibyśmy otworzyć sklep - zauważa przedstawiciel Pepco.

Skręt w stronę mniejszych formatów handlowych będzie widoczny m.in. z powodu pandemii. - Myślę, że wygranym tej całej sytuacji są parki handlowe i deweloperzy, którzy rozwijają tzw. convenience shopping centers. Na rynku będziemy widzieli teraz przewagę tych formatów. Nasze portfolio będzie się zmieniało, bo planujemy relokować starsze sklepy z ulic handlowych do nowszych, większych powierzchni. Praktycznie w każdym nowym retail parku w Polsce jest Pepco, niezależnie od tego, czy w tej miejscowości jest już nasz sklep - tłumaczy Marcin Stańko.

Ciąg dalszy artykułu - na drugiej stronie.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Praktyk 25.01.2021

    Gratuluje Pepco i Panu Marcinowi świetnych wyników i życzę dalszych sukcesów. Brand Pepco chociaż kapitałowo już nie Polski to jednak mający polskie korzenie, odnosi międzynarodowe sukcesy.

  • Nick 25.01.2021

    gowniany sklep z gownianymi produktami jednorazowego uzytku

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także