19.06.2020/11:38

Per Bank, Salling Group/Netto: Przywrócimy rentowność sklepom Tesco już w rok po rebrandingu

Per Bank, CEO Salling Group, do której należy sieć dyskontów Netto, wskazuje, że zakup 301 sklepów Tesco w Polsce, to największe przejęcie w historii duńskiej grupy. Jednocześnie podkreśla, że będzie to dobry biznes dla Salling Group.

Per Bank, CEO Salling Group, wskazuje, że 200 z ponad 300 supermarketów przejętych od Tesco już pasuje pod względem wielkości do konceptu sklepów dyskontowych Netto. Wiele z pozostałych 100 hipermarketów kompaktowych duński operator będzie chciał zmniejszyć, a część – te, które nie będą mogły zostać dostosowane do wymagań Netto – firma będzie musiała zamknąć.

Per Bank podkreśla, że podpisana z Tesco umowa dotyczy także nieruchomości, na których działają sklepy. Własne placówki oznaczają, że firma nie ryzykuje corocznych podwyżek czynszu, które pochłaniają zyski.

Jednocześnie szef Salling Group podkreśla, że sklepy znajdują się w świetnych lokalizacjach, do których klienci są przyzwyczajeni, i które chętnie odwiedzają. Dlatego firma mogła bardzo łatwo oszacować, jakie przychody będzie w stanie uzyskać w przejętych placówkach, i jaki okres zajmie firmie osiągnięcie założonych celów w odniesieniu do kosztów i zysków. Per Bank dodaje, że sklepy osiągną rentowność bardzo szybko, prawdopodobnie już w pierwszym roku funkcjonowania placówek pod szyldem Netto.

Przypomnijmy, że w czwartek 18 czerwca należąca do duńskiego koncernu Salling Group sieć dyskontów Netto poinformowała o podpisaniu umowy na zakup 301 sklepów i dwóch magazynów Tesco w Polsce. Wraz z aktywami Netto przejmie ok. 7000 pracowników sieci. Wartość transakcji została oszacowana na 900 mln zł. Transakcja musi zostać jeszcze zweryfikowana i zatwierdzona przez urzędy antymonopolowe, w tym przez polski UOKiK, co według duńskiej grupy może nastąpić w IV kw. 2020 r.

- Współpracując z zespołami Netto i Tesco zainwestujemy ponad 1 miliard złotych w przekształcenie obecnych sklepów Tesco w nowe sklepy Netto 3.0, radykalnie zmieniając oblicze Netto w całej Polsce. Dzięki 38 milionom obywateli, rozwijającej się gospodarce i ok. 650 sklepom Netto będzie w stanie kontynuować swoją podróż – komentował Michael Løve, CEO Netto International.

Salling Group planuje przekształcić nabyte sklepy Tesco w Netto 3.0 nie później niż w ciągu 18 miesięcy od zakończenia transakcji. Do tego czasu będą one działały pod szyldem Tesco. Szczegółowy plan dla każdego sklepu zostanie opracowany w najbliższych miesiącach. Warto jednak zaznaczyć, że plan remodelingu jest bardzo ambitny, bo oznacza, że Netto będzie musiało remontować cztery sklepy tygodniowo.

Per Bank podkreśla, że jest pewien, że firma będzie w stanie podołać temu potężnemu wyzwaniu, chociaż będzie działała pod ogromną presją czasu.

Szef Salling Group, zasygnalizował, że grupa nie planuje dalszych przejęć na istniejących rynkach, ani wchodzenia na nowe rynki. Sieć jest obecna w Niemczech, Danii i Polsce. W 2019 r. opuściła rynek szwedzki. Dawniej próbowała także swoich sił w Wielkiej Brytanii.

źródło: Berlingske.dk

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Ob serwator 22.06.2020

    Błędy w artykule jak w zarządzaniu Tesco. Jak można było zniszczyć tak działający biznes. Do kierowników, menadżerów, zarządców: zostaliście tej firmie porażkę. 0 szacunku

  • Mój nick 20.06.2020

    Poprawcie to zatrzęsienie literówek i pozostałych błędów.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.