25.10.2020/14:15

Piatieroczka otworzyła w Moskwie pierwszy sklep bez kasjerów. Zobacz, jak wygląda Piatieroczka Naletu

W Moskwie ruszył pierwszy sklep pod szyldem Piatieroczka Naletu bez kasjerów. Pilotażowa placówka spożywczej sieci wchodzącej w skład grupy X5 Retail Group zweryfikuje, na ile rosyjski klient jest gotowy na tego typu rozwiązania sklepowe.

Sklep ma 80 mkw. powierzchni i będzie otwarty w godzinach od 7 rano do północy, przez siedem dni w tygodniu. Aby wejść do środka, klienci będą musieli skorzystać z aplikacji mobilnej Piateroczka Naletu ("w locie"), dostępnej w Google Play oraz App Store. Po zalogowaniu w aplikacji klient otrzyma kod QR, dzięki któremu możliwe będzie dostanie się do środka.

W sklepie nie będzie nie tylko kasjera, ale też żadnego innego pracownika. Dla klientów przygotowano ok. 900 produktów, w tym świeżą żywność i kawę. Asortyment skrojony został pod klienta z metropolii, chcącego zrobić szybkie, wygodne zakupy.

Testowy sklep wykorzysta opracowaną przez X5 technologię "ekspresowego skanowania", która pozwoli użytkownikom aplikacji Piateroczka Naletu płacenie za zakupy przy pomocy karty płatniczej, Apple Pay lub Google Pay. Jeśli jednak klient będzie chciał zapłacić za zakupy "na miejscu", będzie mógł skorzystać z kasy samoobsługowej.

X5 porównuje swój najnowszy sklep do "inteligentnego mieszkania", w którym wykorzystano technologie związane z Internetem Rzeczy. Placówka wyposażona została w wiele czujników i kamer, które pozwalają nie tylko na sprawdzanie, w którym miejscu placówki znajduje się dany klient, jaki produkt podniósł z półki i czy wziął go ze sobą, czy może odłożył z powrotem.

Zautomatyzowane systemy wykorzystane w sklepie (głównie oparte na własnych technologiach X5) pomogą w oszczędzaniu oświetlenia, gdy sklep będzie pusty. Oprócz tego czujniki mają zagwarantować zachowanie odpowiedniego dystansu pomiędzy klientami, ze względu na trwającą pandemię.

Na regałach wykorzystano elektroniczne etykiety, które pozwolą na automatyczne aktualizowanie cen produktów. Sklep monitorowany będzie 24 godziny na dobę, a użytkownicy aplikacji będą mogli z jej poziomu połączyć się z obsługą klienta.

Siergiej Gonczarow, dyrektor generalny Piateroczki, podkreśla, że najnowszy sklep będzie dostosowany do potrzeb millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z. W placówce wykorzystane zostały nowoczesne technologie, które sprawią, że szczególnie te grupy klientów powinny być zadowolone z doświadczenia zakupowego w Piatieroczce Naletu.

Operator handlowy zapowiada, że przy wejściu do sklepu umieszczone będą automaty z płynami do dezynfekcji rąk. Oprócz tego od każdego klienta wchodzącego do placówki będzie wymagane założenie maseczki. W pierwszych tygodniach funkcjonowania placówki na miejscu obecny będzie też doradca, który wręczy klientom środki ochronne i odpowie na pytania.

Szef rosyjskiej sieci handlowej po otwarciu pierwszego sklepu bez kasjerów zapowiedział już uruchomienie "podobnych pilotażowych projektów" w innych regionach Moskwy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także