18.09.2018/09:51

PKO BP dokonuje przełomowego wdrożenia technologii blockchain

Po kilku miesiącach intensywnych prac nad zastosowaniem technologii blockchain do potwierdzania autentyczności i niezmienności dokumentów wysyłanych przez bank drogą elektroniczną, PKO Bank Polski dokonał pełnego wdrożenia rozwiązania i rozpoczyna historyczną wysyłkę.

W ciągu kliku najbliższych dni, ponad 5 mln klientów banku otrzyma nowe regulaminy produktowe w formie cyfrowej. Pod względem skali, jest to największe w Europie zastosowanie technologii blockchain w bankowości. Rozwiązanie zostało wypracowane wspólnie z Krajową Izbą Rozliczeniową, przy współpracy z dostawcami technologicznymi. Po stronie banku, kluczowa była współpraca z polsko-brytyjską firmą Coinfirm, podjęta w ramach platformy rozwoju innowacji i nowoczesnych technologii „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”.

– Blockchain ma ogromny potencjał do tego, aby zwiększyć konkurencyjność polskiego sektora bankowego. To stosunkowo młoda technologia, dla której na całym świecie nieustannie znajdowane są kolejne zastosowania. PKO Bank Polski z sukcesem realizuje strategię ukierunkowaną na cyfryzację, a pełne wdrożenie rozwiązania opartego na blockchainie jest kolejnym krokiem na obranej przez nas ścieżce, który umacnia naszą pozycję lidera technologicznego polskiej bankowości. Pracujemy nad kolejnymi innowacyjnymi rozwiązaniami, a w prace angażujemy partnerów zewnętrznych, wspólnie tworząc nowoczesną bankowość w Polsce. – mówi Adam Marciniak, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

– Jako partner technologiczny banków, pełnimy także rolę sektorowego ośrodka badań i rozwoju. Dlatego, bazując na  uzgodnionym w ramach sektora podejściu, wspólnie z PKO Bankiem Polskim wypracowaliśmy rozwiązanie wykorzystujące w praktyce potencjał, jaki daje technologia blockchain– mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR. – Nowa usługa, oparta na technologii blockchain oraz kwalifikowanej pieczęci elektronicznej, pozwala w pełni dopasować się do potrzeb banków, gwarantuje łatwą integrację, wysoką wydajność, skalowalność i bezpieczeństwo – dodaje Piotr Alicki.

Ponad połowa klientów otrzyma korespondencję cyfrową

Zmiany w regulaminach produktowych, których dotyczy komunikacja, wynikają z europejskich i krajowych regulacji PSD2 określających zasady dostępu do funkcji i danych bankowych przez zewnętrzne podmioty. Komunikację elektroniczną otrzymają ci klienci banku, którzy wyrazili zgodę na taką formę przekazywania informacji. Aktualnie to ponad 5 mln osób, co stanowi ponad połowę klientów korzystających z produktów banku. Na komunikację drogą elektroniczną decyduje się coraz więcej osób, ponieważ w dobie cyfryzacji łatwiej jest obsługiwać, przechowywać i archiwizować korespondencję elektroniczną, niż analogową. Do pozostałych klientów zostanie skierowana tradycyjna korespondencja.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.