26.04.2020/15:04

Pleksikrólestwo, czyli sklep w dobie pandemii. Jak detaliści radzą sobie z wirusem?

Ciekawy manewr w strefie kas zastosowała także siec Auchan. Dla uniknięcia dużych skupisk osób na niewielkim obszarze, wprowadzona została zasada nieotwierania kas położonych obok siebie. Szyby z pleksiglasu? Ich również nie mogło zabraknąć.

Telefon do psychologa

Podobne do większości innych sieci rozwiązania wdrożył tez Carrefour. Jak przekazali przedstawiciele tej firmy, we wszystkich sklepach zamontowane są przykasowe ekrany z pleksi, zabezpieczające klientów i kasjerów. Przy stanowiskach kasowych oraz ladach obsługiwanych przez pracowników wyklejone są odpowiednie linie dystansowe ułatwiające utrzymanie odpowiedniego odstępu pomiędzy klientami, a także między klientem i obsługującym. Wszyscy pracownicy Carrefoura mają dostęp do środków odkażających oraz możliwość pracy w rękawiczkach i maseczkach. Sieć skróciła też godziny funkcjonowania. Wszystkie sklepy czynne były do godz. 20, jednak od połowy kwietnia drzwi pozostają otwarte do godz. 23. W niektórych placówkach odbywa się nocne towarowanie. Dla pracowników, którzy potrzebują dodatkowego wsparcia, została uruchomiona telefoniczna pomoc psychologiczna.

Oklejone taśmą

Zmiany wprowadzili również dwaj pozostali dyskonterzy obecni na polskim rynku – Aldi oraz Netto. Niemiecka sieć podzieliła załogę na dwie grupy, które mają pracować na dwie zmiany, a dzieli je przerwa techniczna miedzy godz. 14i 14.30. Wyjątkiem od tej zasady mają być niedziele handlowe, kiedy przerwa techniczna nie obowiązuje.

„Pracownicy każdego ze sklepów zostają podzieleni na dwa niezależne zespoły, które nie mogą się spotykać i pracują rozdzielone przerwą techniczna, w trakcie której sklep jest zamknięty dla klientów. Ze względów bezpieczeństwa pracownicy Aldiego nie mogą zmieniać zespołów, do których zostali przypisani” –czytamy w komunikacie sieci. Podobne zmiany zostały także wprowadzone w magazynie centralnym. Jak tłumaczy Agata Biernacka, kierownik działu komunikacji i PR w firmie Aldi Polska, przerwa zostanie przeznaczona m.in. na dezynfekcję sklepu –stanowisk pracy, pomieszczeń socjalnych i przestrzeni sprzedażowej.

Siec miała już wcześniej przygotowaną do wdrożenia procedurę limitowania liczby osób w sklepie, więc nowe regulacje niejako ją wyegzekwowały. Już wcześniej firma zaopatrzyła swoje placówki w specjalne instrukcje bezpieczeństwa dla klientów, a podłogi i boki kas oklejane są taśmami wyznaczającymi bezpieczne odległości.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.