20.10.2016/20:13

Poczta Polska i RUCH razem. Klienci odbiorą paczki w sieci 1700 kiosków

Firmy Poczta Polska i RUCH podpisały umowę na odbiór przesyłek Poczty Polskiej w ogólnopolskiej sieci kiosków RUCH. Klienci Poczty Polskiej dzięki temu będą mieli do dyspozycji blisko 7 tysięcy punktów odbioru paczek. To największa sieć click & collect w Polsce.

-  Klienci chcą mieć jak najwięcej dogodnych dla siebie miejsc do odbioru ezakupów. Dlatego naszym głównym celem w segmencie eCommerce jest zapewnienie jeszcze większej liczby punktów odbioru przesyłek. Systematycznie poszerzamy naszą sieć o punkty partnerów biznesowych. Chcemy już w 2017 roku mieć 10 tys. takich punktów. Obecna umowa z RUCH-em będzie miała także skutki biznesowe, bo zakładamy zwiększenie liczby paczek obsługiwanych przez Pocztę, dzięki konkurencyjnej ofercie dla e-sklepów, którym zależy na jak najwygodniejszej formie dostaw dla swoich klientów - mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska, oprócz dostaw kurierskich „door to door”, oferuje w 4100 placówkach pocztowych usługę „Odbiór w Punkcie” przesyłek paczkowych lub kurierskich. W ubiegłym roku do tej sieci dołączyło także 1000 stacji paliw Orlen, które wydają przesyłki Poczty Polskiej. Obecna umowa z siecią RUCH na obsługę wydawania paczek w blisko 1700 kioskach i salonikach znacząco zwiększa potencjał do korzystania z usług paczkowych operatora narodowego. 

Od listopada br. sklepy internetowe, platformy do e-handlu i klienci biznesowi będą mogli nadawać paczki w Poczcie Polskiej z opcją odbioru w kioskach i salonikach RUCH. Prawie 1700 nowych lokalizacji w sieci Poczty Polskiej zwiększy eKupującym możliwości wygodnego odbioru produktów zakupionych online. Ponad 95 proc. punktów RUCH jest czynnych w soboty, a blisko 19 proc. również w niedziele. Paczki w kioskach i salonikach RUCH będą czekały na odbiór do 7 dni, a klienci zostaną poinformowani o czekającej przesyłce sms-em. Zakres usług objętych umową z RUCH obejmuje najpopularniejsze usługi paczkowe Poczty Polskiej: Paczka24 i Paczka48, Pocztex Kurier48, Pocztex Ekspres24.

Znaczącą przewagą rynkową sieci utworzonej z placówek Poczty Polskiej, stacji Orlen i kiosków i saloników RUCH są lokalizacje punktów dostępnych na terenie całego kraju, zarówno na obszarach miejskich, jak też wiejskich, gdzie inni operatorzy nie oferują swoich usług. - Śledzimy ogólnoświatowe trendy i widzimy, że podobne rozwiązania rozwijają wszyscy operatorzy zorientowani na eCommerce tworzą placówki własne, partnerskie oraz urządzenia samoobsługowe - mówi Grzegorz  Kurdziel.

- Umowa z Pocztą Polską wpisuje się w strategię rozwoju RUCH S.A., która staje się nowoczesną firmą usługową. Świadcząc usługi pocztowo-kurierskie, wykorzystujemy potencjał rozbudowanej sieci punktów własnych, zlokalizowanych na terenie całego kraju. Wdrażając usługę dla klientów Poczty Polskiej, RUCH S.A. bazował na doświadczeniu i kompetencjach operacyjnych rozwiniętych podczas procesu wprowadzania usług własnych - dodaje Dariusz Stolarczyk, wiceprezes zarządu RUCH.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.