Poczta Polska ma w planach ponad 20 tys. punktów odbioru przesyłek do końca 2022 roku
Mimo że zniesienie ograniczeń w działalności stacjonarnych placówek handlowych przyniosło spadek obrotów w kanale e-commerce, Poczta Polska nie zmieniła strategii i nadal rozwija się w obszarze usług click & collect.
Na ten moment spółka ma największą, bo liczącą 15 tys. punktów sieć odbioru zakupów ze sklepów online w kraju. Składa się ona zarówno z własnych placówek i automatów pocztowych, jak i sklepów działająych pod szyldami takimi jak Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Biedronka, stacji paliw Orlen oraz kiosków Ruch. Nie można jednak wykluczyć, że te ostatnie (w związku z ostatnio ujawnionymi planami Orlenu) nie zostaną w przyszłości z tej sieci wyłączone.
Przewagę na tym polu daje Poczcie Polskiej fakt, że ponad połowa punktów czynnych jest 7 dni w tygodniu (również w niedziele). Na odbiór przesyłki adresat ma aż 7 dni od dnia otrzymania pierwszego powiadomienia wysłanego mu za pośrednictwem SMS-a lub emaila,
Jak podkreśla Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej sieć ta jest sukcesywnie rozwijana, a dzięki rozmowom prowadzonym z globalnymi partnerami może się stać jeszcze bardziej rozległa. – Zgodnie z przyjętą przez Pocztę Polską strategią na lata 2021–2023 do końca przyszłego roku liczba punktów odbioru przekroczy 20 tys. i w kolejnych latach sukcesywnie będzie wzrastać – zaznacza Tomasz Zdzikot.
Jednocześnie Poczta Polska umacnia pozycję na rynku usług kurierskich. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy spółce udało się pozyskać w tym obszarze ponad 1,4 tys. nowych partnerów biznesowych.
9