12.05.2020/12:48

Podczas pandemii konsumenci nie zapominają o ekologii: planują zakupy i unikają plastiku

Świadome podejście do ekologii to jeden z najgorętszych trendów, także w Polsce. 95 proc. ankietowanych korzysta na zakupach z toreb wielorazowego użytku, a 60 proc. konsumentów wybrałoby produkt nieposiadający plastiku – wynika z raportu Listonic pt. „Trendy zakupowe 2020”. W dobie pandemii większą uwagę przykładamy do planowania list zakupów, dzięki którym ograniczamy marnowanie żywności i odpadów.

Plogging, zero waste i eco-friendly – ekologiczne trendy zdominowały nasze podejście do zakupów. 49 proc. badanych konsumentów wybiera żywność ekologiczną, jeśli jest ona dostępna w sklepie, w którym akurat robią zakupy. Mając wybór, 60 proc. konsumentów wybrałoby produkt nieposiadający plastiku, a 95 proc. ankietowanych korzysta na zakupach z toreb wielorazowego użytku.

Świadome podejście do ekologii zyskało na znaczeniu szczególnie wśród pokolenia Millenialsów, którzy chętnie angażują się w akcje sprzyjające środowisku, a za produkty oznaczone jako ekologiczne, są w stanie zapłacić więcej.

- Życie w stylu eco to nie tylko wybieranie ekologicznej żywności i opakowań bez plastiku. To przede wszystkim świadome podejmowanie decyzji zakupowych. Listy zakupowe to łatwy sposób, aby podczas wyjścia na zakupy kupić tylko potrzebne produkty, a tym samym nie marnować żywności– mówi Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • ekolog 15.06.2020

    Super zdjęcie ... manipulacja jak cały tekst !

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.