09.07.2020/08:12

Polacy chodzą do sklepów spożywczych rzadziej, ale robią większe zakupy

Wprowadzenie stanu zagrożenia epidemicznego przyczyniło się do powstania zmian, z którymi wcześniej nie mieliśmy do czynienia - wskazuje Mindshare Polska, powołując się na własne badanie nt. tego, jak koronawirus zmienił codzienne życie Polaków.

Ograniczenia w liczbie osób przebywających w sklepie, godziny dla seniorów, a także lęk przed zarażeniem przyczyniły się do tego, że prawie połowa Polaków zaczęła lepiej planować zakupy. Obecnie robimy je rzadziej, ale podczas jednorazowej okazji kupujemy większą liczbę produktów. 36 proc. badanych chętniej korzysta też ze sklepów internetowych, a prawie 40 proc. częściej sięga po warzywa i owoce.

Z kolei m.in. wszechobecne materiały zachęcające do bezgotówkowych płatności spowodowały, że zaczęło z nich korzystać lub korzystało częściej niż przed epidemią 45 proc. internautów. Zmiany wpłynęły również na kryteria, którymi kierujemy się podczas wyboru artykułów – zwracamy większą uwagę na bezpieczeństwo opakowania i częściej kupujemy produkty polskiego pochodzenia.

Jak zaznacza Mindshare, w obszarze zachowań zakupowych, na podstawie deklaracji badanych, najtrwalszą zmianę możemy zaobserwować w sferze preferencji płatności metodami bezgotówkowymi. Na kolejnych miejscach uplasowały się: częstsze sięganie po produkty polskiego pochodzenia oraz zwiększona konsumpcja warzyw i owoców. Ponadto, prawie połowa internatów informuje, że aktualna sytuacja poprawiła ich umiejętność planowania zakupów na zawsze, a 42 proc. częściej będzie sięgało po produkty przecenione.

- Trendem o relatywnie najbardziej krótkotrwałym charakterze na tle wszystkich zmian w obszarze zakupowym będzie przedkładanie bezpieczeństwa produktu nad jego aspekty ekologiczne, które dzisiaj deklaruje 30 proc. internautów - prognozuje Mindshare w oparciu o wyniki badania.

Badanie pokazało m.in., że 46 proc. Polaków z powodu pandemii zaczęło lepiej planować zakupy, a 45 proc. zaczęło lub częściej płaci bezgotówkowo. O tym, że zmiany te pozostaną na stałe, przekonanych jest - odpowiednio - 47 proc. i 59 proc. respondentów.

Omawiane badanie przeprowadzone zostało w czerwcu 2020 r. metodą CAWI na próbie 1050 internautów, reprezentatywnej dla badanej populacji pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.