12.08.2016/10:16

Polacy coraz więcej wydają na lody

Latem sprzedaż lodów zawsze rośnie. Jednak obecnie polscy konsumenci jedzą ich już coraz więcej także poza sezonem – czytamy w Rzeczpospolitej.

Jak wynika z danych Nielsena, w pierwszej połowie roku wydatki Polaków na lody wzrosły o ponad 16 proc. W ujęciu ilościowym sprzedaż mrożonych deserów poszła w tym czasie w górę o ok. 15 proc. Jak ocenia Rzeczpospolita, mimo zmiennej pogody w lipcu i sierpniu, branża ma duże szanse zakończyć ten rok wzrostem sprzedaży.

W zeszłym roku przychody firm z branży lodziarskiej zatrudniających co najmniej dziesięć osób zwiększyły się o 7,8 proc., do 1,31 mld zł. Rzeczpospolita podaje, że ich rentowność netto sięgnęła 9,3 proc. wobec 7 proc. w 2014 r. Była zatem ponad dwa razy wyższa od średniej dla całego sektora spożywczego.

Więcej w Rzeczpospolitej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.