02.12.2020/16:20

Polacy polubili ekologiczną żywność. Jednak często barierą zakupu jest cena [RELACJA Z DEBATY]

Trend jest widoczny również na rynku kosmetyków i chemii gospodarczej, ale zdaniem Elżbiety Andrzejak, wiceprezes i dyrektor marketingu w firmie Madonis, nie czas jeszcze, żeby mówić o rewolucji. – Bardziej pasuje tu słowo „ewolucja” – stwierdziła ekspertka.

– W branży kosmetycznej pracuję już od ponad 10 lat. Przez ten czas wiele się zmieniło, również jeśli chodzi o wzrost znaczenia naturalności. Pierwszym krokiem w tym kierunku, czy też początkiem ewolucji, był etap eliminacji ze składów kosmetyków pewnych składników, co zostało określone trendem „free-from”, czyli tak samo jak w przypadku rynku żywności, na którym producenci czyścili receptury produktów spożywczych – komentowała Elżbieta Andrzejak.

Wskazała, że następnym krokiem był ten, w którym producenci zaczęli do swoich produktów różne składniki dodawać, tak aby zaoferować wartość dodaną. – Nie jest tajemnicą, że kosmetyka inspiruje się żywnością. Są już np. serie kosmetyków z superfoods. To bardzo ciekawe, bo świat roślin, warzyw i owoców, jest przebogatą inspiracją dla producentów kosmetyków – podkreśliła wiceprezes firmy Madonis. – Jeśli chodzi o kosmetyki, to „free-from” już zostało zdelegalizowane, jeśli można tak powiedzieć – zaznaczyła.

Dodała, że jej firma wzbogaca kosmetyki o składniki aktywne pochodzenia naturalnego. – Polski konsument jeszcze nie do końca dostrzega różnicę pomiędzy produktami bio, eco i organic. Przykładowo, produkt może być uważany za „eko”, bo jest zapakowany w butelkę z recyklingu. Tymczasem w środku tej butelki może być czysta chemia. Często klient nie jest tego świadomy – powiedziała.

Ekspertka zwróciła uwagę, że jeszcze inaczej wygląda sytuacja na rynku chemii gospodarczej, który w porównaniu z rynkiem kosmetyków jest znacząco zapóźniony w kwestiach związanych z ekologią. – W tym przypadku konsumenci postrzegają zalety związane z naturalnymi produktami chemii gospodarczej, jako korzystne ogólnie dla środowiska, ale już niekoniecznie dla nich osobiście. Tak naprawdę trend naturalności w kategorii środków czystości dopiero zaczyna się rozwijać – przyznała Andrzejak. Barierą dla tego rozwoju jest jednak to, że często konsument uważa, że bardziej naturalny środek jest mniej skuteczny.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.