26.08.2016/13:27

Polacy przekonali się do wędlin konfekcjonowanych

Sprzedaż wędlin konfekcjonowanych dynamicznie rośnie. Jednak tempo wzrostu jest różne w zależności od regionu Polski. Z danych Intermarche wynika, że we wschodniej części kraju klienci są mocniej przywiązani do tradycyjnej formy zakupu, natomiast w zachodniej Polsce oraz w dużych miastach częściej decydują się na wybór wędlin pakowanych.

Rynek wędlin konfekcjonowanych szacowany jest na około 5 mld złotych i jest rynkiem stabilnym z perspektywą wzrostu i rozwoju. Rośnie o kilka procent w skali roku - w 2015 roku wzrost wyniósł około 6 proc. i stanowi już prawie 36 proc. w skali całego segmentu wędlin. - Moda zakupowa w kategorii wędlin od 2-3 lat ulega pewnej ewolucji. Jeszcze kilka lat temu podstawą każdego szanującego się działu mięsnego były pełne po brzegi lady wędlinowe. Dziś konsumenci przekonują się do łatwości nabycia, trwałości produktu i komfortu transportu. Te cechy niosą za sobą produkty konfekcjonowane - mówi Jan Wilk, prezes Detalu Polskiego.

Największy udział w rynku wędlin konfekcjonowanych mają wędliny wieprzowe. Jednak kategoria wędlin drobiowych również dynamicznie rośnie. - Świeże produkty poza ladą tradycyjną są odpowiedzią na potrzeby konsumentów, którzy nie mają czasu, aby stać w kolejach – komentuje Eliza Orepiuk-Szymura, kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów. - Świadomi konsumenci częściej sięgają po wędliny konfekcjonowane również dlatego, że na opakowaniu mają podane wszystkie ważne informacje, w tym o składzie i terminie przydatności – dodaje.

Produkty konfekcjonowane są też wygodne dla detalisty, gdyż gwarantują dłuższą trwałość. Pakowane są w atmosferze ochronnej, więc zamknięte opakowanie można przechowywać dłużej niż wędliny zakupione przy tradycyjnej ladzie. - Największą popularnością cieszą się wędliny plastrowane w gramaturze około 100 gram oraz parówki 200-300 gram – wskazuje Orepiuk-Szymura. Zapytana o trendy w opakowaniach wędlin konfekcjonowanych, odpowiada: - Opakowania wędlin łączą tradycję z nowoczesnością. Liczy się minimalizm, ale też elementy tradycyjne, folklorystyczne, podkreślające jakość i naturalność wyrobów wędliniarskich.

Z kolei Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska podkreśla, że w produktach jej sieci stosowane są tacki transparentne, które pokazują produkt w całości. - W ten sposób chcemy podkreślić jakość naszych produktów. Klienci widzą co kupują i mają możliwość wyboru - akcentuje. Eksperci są zgodni co do tego, że wędliny konfekcjonowane będą nadal szybko się rozwijać i zwiększać udział w całym segmencie wędlin.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.