13.07.2018/11:05

Polacy przerzucają się na coraz droższe alkohole

"Brokat i kolory" święcą triumfy na rynku alkoholi w Polsce - donosi "Rzeczpospolita". Z danych opublikowanych przez dziennik wynika, że w minionym roku Polacy po raz pierwszy w historii wypili więcej alkoholi najdroższych niż najtańszych.

Dane Nielsena, na które powołuje się "Rzeczpospolita" pokazują, że wartość rynku alkoholi wzrosła w Polsce do 32,6 mld zł w 2017 r. To oznacza, że względem 2016 r. rynek urósł o 500 mln zł. I to pomimo tego, że ubiegły rok nie był łatwy dla producentów.

W 2017 r. najbardziej wzrosła sprzedaż whisky (o 14,2 proc.), ginu (o 11,9 proc.) i piw premium (o 10,2 proc.). Rosły także kategorie win musujących (o 9,3 proc.), rumu (o 7,7 proc.) i win stołowych (o 6,4 proc.). Niewielki wzrost odnotowały brandy (o 2,8 proc.) i wódka (o 1,9 proc.). Co ciekawe, wartość całej kategorii piw zmalała o 1,2 proc. Zdecydowanie najgorzej radził sobie cydr - kategoria zmniejszyła się aż o 13,1 proc.

"Rzeczpospolita" zauważa, że w sklepach szybko rośnie znaczenie półki z alkoholami premium. Jeszcze w 2016 r. odpowiadała ona za 16,7 proc. sprzedaży, zaś w ubiegłym roku za 18,4 proc. Tak zwana "średnia półka" alkoholi to natomiast 64,9 proc. sprzedaży.

Warte wspomnienia zmiany dokonują się na rynku wódki, wartym 11,3 mld zł. Nadal dominuje wódka czysta, jednak szybko rozwija się kategoria wódek smakowych - ten segment warty jest już 3,1 mld zł, a szczególną popularnością cieszą się trunki sprzedawane w najmniejszych butelkach. Z danych Nielsena wynika, że producenci w minionym roku wprowadzili aż 46 nowości w tej kategorii, czyli dwukrotnie więcej niż rok wcześniej.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.