16.07.2018/15:05

Polacy są smart shopperami, choć co drugi nie zna tego pojęcia

Kupujemy online, korzystamy z promocji i porównywarek cenowych, czytamy opinie użytkowników wybranych produktów. Jak wynika z badania Payback Opinion Poll, to recepta Polaków na tzw. smart shopping.

Pojęcie to nie jest obce niemal połowie (47 proc.) ankietowanych przez Payback. Większości osób z tej grupy kojarzy się ono z kupowaniem przez Internet (65 proc.) lub ogólnie – z mądrymi, przemyślanymi zakupami (51 proc.). Najczęściej korzystamy z tradycyjnych rozwiązań w postaci promocji i rabatów (deklaruje tak 74 proc. respondentów, którym znana jest idea smart shopping). Często używamy też porównywarek cenowych (71 proc.) i zasięgamy opinii innych kupujących – z recenzjami produktów zapoznaje się dwóch na trzech badanych. Mniejszą popularnością cieszą się natomiast zakupy grupowe – korzysta z nich mniej niż co trzecia osoba (30 proc.).

Niezależnie od tego, czy respondenci zetknęli się z pojęciem smart shopping czy nie, zdecydowana większość (93 proc.) zadeklarowała, że kupuje online. 45 proc. badanych robi to przynajmniej raz w tygodniu. Co ciekawe, jeszcze więcej osób korzysta z usług bankowości elektronicznej (95 proc.).

Wśród kupujących w Internecie największą popularnością cieszą się portale aukcyjne – korzysta z nich 83 proc. badanych. Prawie połowa ankietowanych wykorzystuje też Internet do rezerwacji usług, takich jak wizyta u kosmetyczki czy seans w kinie (47 proc.), a także do rezerwacji noclegów (43 proc.). Zdecydowanie rzadziej używamy aplikacji do zamawiania przewozów pasażerskich – robi to mniej niż co piąty badany (19 proc.).

Choć zakupy online robimy chętnie, to nie przeznaczamy na nie dużych kwot. Większość ankietowanych (58 proc.) wydaje maksymalnie 300 zł miesięcznie. Jedynie 6 proc. deklaruje, że płaci ponad 1000 zł.

Aby zrobić zakupy przez Internet lub skorzystać z usług bankowości elektronicznej, zdecydowanie najczęściej sięgamy po laptopa (odpowiednio 57 proc. i 41 proc.). Urządzenia mobilne nie cieszą się jeszcze aż taką popularnością przy kupowaniu – tylko 21 proc. ankietowanych wykorzystuje w tym celu smartfona – ale używamy ich już częściej niż komputerów stacjonarnych (20 proc.). Relatywnie sporo osób (37 proc.) korzysta z aplikacji mobilnych banków.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.