30.08.2016/15:18

Polomarket, Dino i Mila na celowniku Stokrotki?

Stokrotka analizuje różne opcje strategiczne, które pozwolą jej na skokowy rozwój w ciągu najbliższych 2 lat. Lubelska sieć nie wyklucza przejęcia detalisty mającego 1 mld zł rocznych przychodów lub więcej. Byłby to fundament dla stworzenia silnego polskiego detalisty, mogącego realnie konkurować z zagranicznymi gigantami.

Stokrotka ogłosiła wyniki po 2 kwartałach br., chwaląc się m.in. ponad 20 proc. wzrostem sprzedaży. – Apetyt rośnie w miarę jedzenia, skoro idzie nam dobrze, zastanawiamy się nad jeszcze większym rozwojem – komentuje Dariusz Kalinowski, prezes Emperii Holding, do której należy Stokrotka. Jak tłumaczy:  – Obecnie poprzez rozwój organiczny nie da się już dużo więcej osiągnąć. Wierzymy jednak, że w ciągu najbliższego roku, maksymalnie dwóch lat, pojawią się atrakcyjne możliwości na skokowy wzrost skali działalności.

Prezes Emperii mówi, że brane pod uwagę są różne scenariusze, takie jak przejęcie czy fuzja z już istniejącą na rynku siecią lub odkupienie placówek od zagranicznego operatora wycofującego się z Polski. Kluczowa będzie jednak skala działalności, Stokrotka nastawia się na przejęcie podmiotu generującego około 1 mld zł obrotu rocznie. Wśród potencjalnych firm na polskim rynku są więc takie sieci jak Mila, Dino czy Polomarket.

Dariusz Kalinowski wierzy, że obecne zmiany na rynku doprowadzą do utworzenia się nowego porządku: – Pojawia się szansa na powstanie mocnego polskiego detalisty, który byłby realną przeciwwagą dla zagranicznych sieci. I chcemy tę szansę wykorzystać. Prezes Emperii zapewnia, że analiza różnych opcji strategicznych dla Stokrotki, takich jak poszukiwanie inwestora, publiczna emisja akcji, partnerstwo strategiczne lub zmiana struktury, ma na celu pozyskanie środków finansowych, które w najbliższej przyszłości pozwolą Emperii właśnie na skokowy rozwój. – Wiemy, że na rynku dojdzie do przetasowań i przygotowujemy się już dzisiaj, by okazja, gdy w końcu się pojawi, nie przeszła nam koło nosa – kończy prezes Kalinowski.

W ub.r. przychody Stokrotki ze sprzedaży przekroczyły 2 mld zł. 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Nie wyzyskowi 22.11.2016

    Dajcie nam podwyżki zainwestujcie w ludzi a nie w sklepy jak tak bedzie dalej to sami będziecie pakować i rozwozić towar

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.