22.02.2017/09:26

Polskie ePłatności przejmą część biznesu Kolportera

Spółka Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności S.A. (PeP) zawarła przedwstępną umowę nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa (Departamentu Usług Elektronicznych) od Kolporter Sp. z o.o. spółka komandytowa (Kolporter). Kupowany przez PeP od Kolportera biznes związany jest z akceptacją kart płatniczych, płatnościami za rachunki, sprzedażą doładowań elektronicznych telefonii komórkowej oraz innych doładowań typu Paysafecard, gier oraz biletów elektronicznych.

Finalne zawarcie transakcji uzależnione jest od spełnienia szeregu warunków zawieszających, w tym m.in. uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

– Tak jak zapowiadaliśmy, chcemy umocnić pozycję PeP jako lidera innowacyjności oraz polskiego acquirera na rynku finansowo-technologicznym, który nasycony jest zagranicznym kapitałem. Planowana transakcja doskonale wpisuje się w założone cele, które konsekwentnie realizujemy. Tym bardziej, że przejmowany biznes kartowy również wywodzi się z rodzimego rynku – komentuje Janusz Diemko, Prezes Zarządu PeP.

W opinii przedstawicieli Kolportera transakcja jest elementem realizacji długofalowej strategii spółki, a wpływ na jej zawarcie miały również procesy konsolidacyjne na rynku usług i płatności elektronicznych.

– Podstawowym, zarówno historycznie jak i obecnie, obszarem działalności Kolportera jest dystrybucja prasy i powiązana z nią własna sieć punktów typu salonik prasowy. Jesteśmy rynkowym liderem, z 57% udziałem w rynku dystrybucji prasy, dostarczamy ją do 36 tysięcy odbiorców. Dysponujemy także siecią około 1 000 własnych saloników prasowych. Chcemy intensywnie rozwijać tę kluczową dla nas działalność, jak najlepiej wykorzystać doświadczenie, jakie mamy w tym zakresie i potencjał, który daje nam pozycja lidera. Podpisanie umowy z Polskimi ePłatnościami było dla nas jednym z elementów realizacji naszej strategii – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. – Biorąc pod uwagę zachodzące procesy konsolidacyjne, które obserwujemy na rynku usług terminalowych i płatności elektronicznych uznaliśmy, że optymalnym rozwiązaniem biznesowym będzie wydzielenie ze struktur Kolportera Departamentu Usług Elektronicznych, po czym jego sprzedaż, przy zapewnieniu sobie jednocześnie długofalowej współpracy z PeP. Zachowujemy więc pełną dostępność – zarówno w sieci własnej, jak i współpracujących z nami sieciach obcych – wszystkich usług realizowanych dotychczas przez Departament Usług Elektronicznych.

DUE jest jednym z trzech – obok dystrybucji prasy i własnej sieci sprzedaży – działów biznesowych Kolportera. Departament oferuje placówkom handlowym i usługowym wielofunkcyjne terminale, umożliwiające m.in. sprzedaż doładowań do telefonów komórkowych i innych doładowań elektronicznych, realizację płatności rachunków oraz przyjmowanie płatności kartami płatniczymi. Do chwili obecnej terminale zainstalowano w ponad 30 tys. punktach.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.