Polskie firmy będą eksportować słodycze na Bliski i Daleki Wschód
Rodzimi producenci słodyczy, którzy wciąż chcą się rozwijać – muszą stawiać na eksport – pisze „Rzeczpospolita”.
Popyt na słodycze w Polsce może się zwiększyć w najbliższych latach o maksymalnie 2 proc., a najlepsze perspektywy mają wyroby czekoladowe. To niewiele, zwłaszcza, że polscy producenci muszą zmagać się m.in. z zalewem tanich słodyczy z Ukrainy. W związku z tym polskie firmy szukają możliwości rozwoju za granicą.
Wiele firm słodyczowych jest zainteresowanych eksportem do Chin. To ogromny rynek, na którym jest duże zainteresowanie produktami z Europy. Atrakcyjnymi kierunkami dla polskich producentów słodyczy są także kraje Półwyspu Arabskiego, Stany Zjednoczone i Kanada oraz Państwa Azji Południowo-Wschodniej, gdzie rośnie popyt na czekoladę. ZPC Bałtyk wysyła swoje produkty m.in. do takich krajów jak Bahrajn, Kuwejt i Irak.
Zdaniem gazety, polskie firmy słodyczowe będą w przyszłości szukały okazji od ekspansji na rynkach zagranicznych poprzez akwizycje znanych lokalnych marek. Z polskich firm ostatnio na taki ruch zdecydował się Colian, który kupił brytyjską firmę Elizabeth Shaw Limited.