07.12.2020/11:49

Polskie sieci kupieckie – Chorten i Limonka – współpracują już od sześciu lat. Partnerstwo opłaca się obu stronom

W grudniu mija dokładnie sześć lat od nawiązania współpracy między Grupą Chorten a siecią Limonka z Pomorza. Obecnie ta druga liczy 110 sklepów, a w całej Grupie Chorten jest już łącznie 2060 placówek handlowych w całym kraju. Dzięki tej konsolidacji polskich kupców udaje się wspólnie realizować umowy handlowe i akcje promocyjne.

– Tak długi okres współdziałania pozwolił nam na zbudowanie siatki wzajemnych połączeń której owoce dziś zbieramy – mówi Wojciech Grzeszczak, prezes zarządu i dyrektor handlowy spółki Elita Kupców, która prowadzi sieć Limonka.

Sieć sklepów Limonka została powołana do życia z początkiem 2015 roku i wówczas tworzyło ją 18 sklepów. Kilkanaście dni wcześniej została natomiast podpisana umowa z Grupą Chorten, od tego porozumienia upływa dokładnie 6 lat.

– Cieszę się, że nasza organizacja ma możliwość współtworzenia historii Grupy Chorten oraz dołożenia swojej cegiełki w umocnieniu integracji polskich kuców. Naszą współpracę oceniam bardzo pozytywnie – mówi Wojciech Grzeszczak.

Menedżer podkreśla, że najważniejszymi elementami współpracy są wzajemne zaufanie, zrozumienie i poczucie realizacji wspólnego celu, którym jest budowanie silnej i niezależnej platformy współdziałania polskich kupców.

– Grupa Chorten jest bardzo solidnym partnerem, dzięki któremu właściciele sklepów działający w ramach sieci Limonka mają dostęp do bogatego portfela umów handlowych. Nasza spółka, oprócz potencjału obrotowego, wnosi do współpracy bardzo dużą porcję doświadczenia i wiedzy na temat działalności w rynku tradycyjnym – stwierdza Grzeszczak.

Obie spółki realizują wspólne działania operacyjne. Ściśle współpracują m.in. w zakresie promowania produktów w wydawnictwach promocyjnych w ramach tzw. modułów centralnych. W mijającym roku zrealizowano 16 aktywności z częściowo wspólnym dla wszystkich regionów asortymentem. Poza tym Grupa Chorten i sieć Limonka razem angażują się w realizację umów okołobiznesowych takich jak m.in. współpraca z Polskimi ePłatnościami czy wdrażanie paczkomatów InPostu.

W ramach sieci Limonka wśród 110 sklepów są nie tylko placówki ogólnospożywcze, ale też sklepy specjalistyczne, mięsno-wędliniarskie czy monopolowe.

– Bieżący rok, przez pandemię i ograniczenia z nią związane, był bardzo trudny w realizacji zadań i założonych celów. Mimo tego do naszej grupy dołączyło aż 25 nowych partnerów, co w mojej ocenie, jest dobrym wynikiem – stwierdza prezes zarządu i dyrektor handlowy spółki Elita Kupców.

O celach na nowy rok mówi z kolei: – Rozwój ilościowy i jakościowy. Planujemy wzrost liczebności sklepów o kolejne 30 placówek oraz ciągłą pracę nad skutecznością realizacji kontraktów handlowych, a co za tym idzie, zwiększenia rentowności sklepów prowadzonych przez naszych parterów. Rozpoczniemy również prace nad przygotowaniem spójnej wizualizacji zewnętrznej dla sklepów, co poprawi identyfikację naszych placówek.

– Współpracę z Elitą Kupców uznajemy za wzorcową, jeśli chodzi o dobrą komunikację i realizację wspólnych celów. Te działania służą konsolidacji polskich detalistów. Dają możliwości korzystania naszym wszystkim podmiotom z dobrych warunków handlowych u producentów i dystrybutorów. Dzięki temu sklepy z polskim kapitałem mogą się rozwijać – mówi Krzysztof Pakuła, prezes Grupy Chorten.

Grupa Chorten, która swą działalność rozpoczęła w 2009 roku w województwie podlaskim, ma już zasięg ogólnopolski. Działa w niej obecnie 2060 sklepów partnerskich.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także