19.10.2020/20:54

Biedronka ma już ponad 400 całodobowych sklepów. Wraz z ograniczeniami przybywa placówek pracujących dłużej

W ramach Akcji 24, sieć Biedronka rozszerza liczbę placówek, które są czynne przez całą dobę. Od tego tygodnia jest już ich ponad 400 w całej Polsce, dodatkowo ponad 2350 sklepów sieci jest czynnych co najmniej do godz. 23:30.  Inni operatorzy, tacy jak Lidl i Auchan, także zdecydowały się na wydłużenie godzin pracy swoich placówek handlowych.

- Przygotowaliśmy już ponad 400 sklepów do całodobowej pracy. W ten sposób ruch klientów powinien rozłożyć się w sklepach bardziej równomiernie, zwiększając bezpieczeństwo i wygodę kupujących - mówi Maciej Łukowski, dyrektor działu zakupów i członek zarządu sieci Biedronka.

Jak podkreślają przedstawiciele Biedronki dzięki wydłużeniu godzin pracy sklepów „klienci sieci otrzymają możliwość dokonania wygodnych zakupów z zachowaniem niezbędnego dystansu społecznego w porze, która im najbardziej pasuje.”

Jednocześnie operator chce ściągnąć klientów do sklepów w godzinach wieczornych mocnymi promocjami. „Nowością jest promocja dla klientów którzy zdecydują się na wizytę w sklepach sieci Biedronka w godzinach między 22 a 6 rano. Mogą oni liczyć na to, że przy zakupie produktów za 99 zł z kartą Moja Biedronka otrzymają voucher na 15 zł do wykorzystania przez następne 2 dni na kolejne zakupy za kwotę co najmniej 99 zł.”

Dodatkowo, aby zachęcić seniorów do zakupów w ciągu tygodnia w dedykowanych im godzinach 10-12 Biedronka oferuje szczególne okazje zakupowe.​

Dłużej otwarte sklepy nie wynikają jednak jedynie z troski o bezpieczeństwo klientów, ale także mają zrekompensować sieciom straty wynikające z ograniczeń w handlu w godzinach dla seniorów (od godz. 10 do godz. 12). Jak wynika z danych CMR Panel, na które powołuje się Polska Izba Handlu, w okresie 1-19 kwietnia 2020 r. - kiedy funkcjonowały tzw. godziny dla seniorów - wyraźnie spadła liczba transakcji. W okresie obowiązywania godzin dla seniorów łączne obroty sklepów o godzinie w godz. 11.00-12.00 były o prawie 40 proc. niższe niż godzinę później, kiedy zakupy mogli robić już wszyscy klienci. To dane obejmujące zarówno sklepy małoformatowe (do 300 mkw. powierzchni), jak i supermarkety (do 2,5 tys. mkw. powierzchni). W przypadku samych małych sklepów, zmniejszenie sprzedaży wyniosło 37 proc.

Godziny prasy swoich sklepów wydłużyło już wiele sieci łącznie z Biedronką, Lidlem, czy Auchan. Można się spodziewać, że wraz z ewentualnym wprowadzaniem kolejnych obostrzeń, np. bardziej restrykcyjnych limitów na liczbę klientów w sklepach będziemy widzieć, dalsze działania sieci mające im zrekompensować utrudnienia. Przypomnijmy, że z wiosennego lockdownu zwycięsko wyszły dyskonty, supermarkety, a także mniejsze sklepy osiedlowe, najmocniej ucierpiała sprzedaż w hipermarketach, które powinny być postrzegane przez klientów jako najbardziej bezpieczne miejsce zakupów, ze względu na swoją powierzchnię.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także