30.01.2020/20:30

Poprawa wyników sprzedaży AmRestu. Przejęcia wpływają na rozwój

AmRest Holdings poinformował, że wstępne wyniki sprzedaży spółek z grupy wyniosły w IV kwartale 2019 roku 529 mln euro i były o 19,4 proc. wyższe niż przed rokiem. W tym samym okresie sprzedaż grupy w walutach lokalnych wzrosła o 18,4 proc.

Na poprawę sprzedaży właściciela KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks, La Tagliatella, Blue Frog, Kabb i Bacoa nieznacznie wpłynęło przejęcie sieci restauracji Sushi Shop. Z wyłączeniem sprzedaży tego biznesu przychody AmRestu wzrosły o 17,1 proc.

We wszystkich wymienionych przez spółkę w komunikacie obszarach działania odnotowano wzrost dochodów. Na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej sprzedaż wyniosła w IV kw. 2019 232 mln euro, co stanowi wzrost o 18,7 proc. w porównaniu do IV kw. 2018 r. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 18,8 proc.

Najsilniejszy wzrost dotyczył rynku rosyjskiego. Przychody spółki AmRest Rosji w analizowanym okresie wyniosły 56 mln euro i były o 26,3 proc. wyższe niż przed rokiem, jednak walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego wzrosła o 16,6 proc.

Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia była o 17,3 proc. wyższa, niż przed rokiem, a przychody rynku hiszpańskiego, które zostały ujęte w wynikach dywizji Europa Zachodnia, były o 11,6% wyższe, niż przed rokiem.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.