22.01.2020/12:51

Popularne konserwy znikną z Biedronki. Wojnę o wojskowe dania rozstrzygnął sąd

Producent dań gotowych oferowanych pod nazwą Top Food Fasolka po bretońsku i Top Food Grochówka wojskowa, dostępnych m.in. w sieci sklepów Biedronka, przegrał w sądzie z producentem dań wojskowych marki M.E.A.L.

9 stycznia Sąd Apelacyjny w Warszawie wydał wyrok na korzyść Arteta Sp. z o.o. właściciela marki M.E.A.L. w toczącej się od 2016 r. sprawie przeciwko Kooperol Sp. z o.o. ze Swarożyna, która jest częścią grupy kapitałowej Graal, w związku z praktykami nieuczciwej konkurencji.

Arteta zarzucała Kooperolowi podobieństwo etykiet Fasolki po bretońsku oraz Grochówki wojskowej Top Food do jej własnych produktów sygnowanych marką M.E.A.L. Według Artety opakowania konkurencji wprowadzają konsumenta w błąd.

Sąd Apelacyjny w Warszawie uznał apelację Artety za zasadną i zasądził zakazanie oferowania, reklamowania, wprowadzania do obrotu, eksportu, importu i składowania dań gotowych pod nazwą Top Food Fasolka po bretońsku i Top Food Grochówka wojskowa w opakowaniach zarówno zielonych jak i piaskowych. Co więcej, sąd nakazał także zniszczenie opakowań w/w towarów oraz zniszczenie materiałów reklamowych dot. w/w towarów. Wyrok jest ostateczny, nie przysługuje od niego skarga kasacyjna.

Należąca do Arteta Sp. z o.o. marka M.E.A.L. to pierwsza w Polsce spożywcza marka militarna, obejmująca m.in. takie produkty jak: dania gotowe, konserwy mięsne. Produkty M.E.A.L. cechuje wysoka kaloryczność i treściwość, duże porcje i metalowe opakowania, które sprawdzą się w ekstremalnych warunkach polowych.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Andrzej 22.01.2021

    sędziego całkiem pogięłło

  • Tomasz 29.01.2020

    Zawsze jestem za ochroną własności intelektualnej, ale wyrok sądu w tym przypadku to kuriozum. Grochówka jako proste danie kaloryczne od zawsze kojarzyła się z wojskiem. I nie wyobrażam sobie innego opakowania jak moro własnie. Tym bardziej że produkt po lewej ma opakowanie moro, a po prawej w pagony. Rożnią się kolorem, nazywają się inaczej i posiadają inne logo. Także wyrok chybiony. Nie dajmy się zwariować.

  • Pogromcy Smaku 23.01.2020

    Jeśli to są te produkty ze zdjęcia, to ani nie widac podobieństwa w wyglądzie, ani w nazwie. Sędzia chyba był mocno stronniczy i ciekawe dlaczego?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.