04.09.2017/09:23

Prezes Grupy Chorten: nie jest patriotą ten, kto nie kupuje w polskich sklepach

120 wystawców, blisko 2000 odwiedzających, liczne konkursy, nagrody i debata o patriotyzmie konsumenckim – tak wyglądały II Targi Ogólnospożywcze Grupy Chorten. – Nie nazywamy się siecią, bo najważniejszy jest handel z ludzką twarzą, a kupując w polskich sklepach polskie produkty okazujemy swój patriotyzm – podkreślał podczas imprezy prezes Krzysztof Pakuła.

2 września Stadion Miejski w Białymstoku stał się przestrzenią do spotkania producentów i handlowców. Właściciele sklepów z Grupy Chorten, a jest ich w całej Polsce już 1130, mogli składać zamówienia na stoiskach największych firm z Polski i Podlasia, a także przedstawicieli znanych globalnych koncernów.

Kompania Piwowarska, Mlekovita, Frosta, Aviko, Grupa Żywiec, Nestlé Polska, JBB, Sokołów, Tchibo, Wawel, Kabo, Hoop, Fortuna, Dr. Oetker, Lisner, Dawtona, Hortex czy PSS Społem Białystok i wielu innych wytwórców znanych marek zaprezentowało cały przekrój asortymentu FMCG. Hasło imprezy to „Festiwal Smaków” i faktycznie oferta oraz aranżacja stoisk nie pozostawiała nikogo obojętnym. Głosami właścicieli sklepów w konkursie na najlepsze stoisko bezkonkurencyjne okazało się PSS Społem Białystok, a drugie miejsce zajęła marka premium Grupy Chorten – Z Podlaskiej Spiżarni. Wydarzenie urozmaicone było licznymi pokazami kulinarno-sportowymi, m.in. za grillem stanęła mistrzyni świata w boksie zawodowym i kick-boxingu Agnieszka Rylik.

– W opinii naszej i zaproszonych firm targi były bardzo udane, więc na pewno będziemy organizować kolejne edycje wydarzenia – zaznacza Sylwia Olechno, dyrektor generalny Grupy Chorten. – To doskonała okazja do nawiązania relacji biznesowych i poznania opinii klientów o naszych produktach. Cenna jest także dyskusja o polskich produktach i handlu – podkreśla jeden z wystawców, Krzysztof Gryszko, prezes zarządu Podlaskiego Przedsiębiorstwa Mięsnego.

Zakupy po polsku

Targi już po raz drugi stały się miejscem debaty o ważnych zagadnieniach dla branży spożywczej, ponieważ Grupa Chorten od dawna promuje zakupowy patriotyzm i prowadzi kampanię „Kocham Polskę – kupuję w polskich sklepach". Organizatorzy podnoszą ten temat, bo mimo iż najnowsze badania rynku wskazują, że 70 proc. Polaków woli kupować polskie produkty, to deklaracja ta nie zawsze wiąże się ze świadomością, co jest tak naprawdę polskie.

– Nie ma wolności bez gospodarczej niezależności. A tej niezależności nie będzie bez silnych polskich firm, dlatego trzeba budować świadomość Polaków, by wspierali polską gospodarkę, tak jak robią to np. Niemcy. Te pieniądze wydawane tutaj na miejscu wracają choćby w postaci podatków – mówiła Magdalena Szabłowska, dyrektor do spraw eksportu w Grupie Mlekovita.

Podkreślała, że firma, która ma w 100 procentach polski kapitał nie bała się też wprowadzić na sklepowe półki marki mleka pod nazwą „Polskie”. Zaznaczała także, że firma, która tworzy najcenniejszą polską markę i z powodzeniem zdobywa rynki zagraniczne eksportując do 80 krajów świata, stara się mocno współpracować lokalnie. To właśnie wywodzące się z Podlasia sklepy PSS Społem Białystok i te pod szyldem Grupy Chorten jako pierwsze testują wszystkie wprowadzane przez Mlekovitę innowacje.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Janina 04.10.2018

    To dlaczego sklepy Chorten kupuja w Selgrosie i Makro ??? Gdzie patriotyzm ????

  • Kalamazoo 06.09.2017

    Nie wszyscy Polacy wiedzą, że polskie produkty mają kod kreskowy zaczynający się od cyfr 59... Wspieranie polskich produktów i kupowanie w polskich sklepach powoduje, że kapitał pozostaje w Polsce a nie odpływa do zagranicznych firm. Jeżeli wspieramy polskie produkty i sieci, to kraj i obywatele się bogacą, powstaje więcej miejsc pracy, zarabiamy więcej. Tak myślą niemcy, duńczycy, szwedzi, włosi, francuzi, anglicy bo od wielu lat mają "pompowane" do głów, żeby kupować i wspierać swoje.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.