26.08.2016/15:45

Jerzy Sidor, prezes Hortino: Rynek mrożonek ma potencjał

O sytuacji na rynku mrożonek, coraz bardziej wymagających konsumentach i sezonowości sprzedaży – rozmawiamy z Jerzym Sidorem, prezesem Hortino ZPOW Leżajsk Sp. z o. o.

Jak można zdefiniować obecną kondycję rynku mrożonek?

Rynek mrożonek w Polsce nadal pozostaje w fazie rozwojowej ze sporym potencjałem na przyszłość. Oczywiście jego rozwój następuje wolniej niż byśmy tego oczekiwali jako producenci. Siłą napędową dla tej kategorii produktowej jest na pewno handel nowoczesny. Większa dostępność i różnorodność mrożonek bezpośrednio przekłada się na większe zainteresowanie tymi produktami.

Czy oczekiwania konsumentów mrożonek się zmieniają?

Tak, widać to szczególnie wyraźnie w odniesieniu do kategorii mrożonek warzywnych. Ich konsumenci stali się bardziej wymagający i świadomi. Jest to na pewno pochodną wielu czynników, m.in.: zmianą stylu życia, dbałością o zdrowie czy potrzebą ograniczania czasu w przygotowywaniu posiłków. Konsumenci poszukują produktów smacznych, bogatych w wartości odżywcze a przede wszystkim zdrowych.

Rynek mrożonek cechuje duża sezonowość. Z czego to wynika?

Czynników tego stanu rzeczy jest wiele - począwszy od utrwalonych stereotypów, niskiej świadomości konsumenckiej w zakresie spożywania mrożonek, poprzez dostępność świeżych warzyw z przydomowych ogródków czy ryneczków w okresie letnim. Tegoroczny okres letni nie różnił się w tym zakresie od poprzednich. Sprzedaż mrożonych owoców i warzyw w okresie od czerwca do sierpnia zdecydowanie wyhamowała.

Przed nami okres jesienny…

Jesień to najbardziej oczekiwany moment w roku dla producentów mrożonych owoców i warzyw. Szczególnie dotyczy to handlu tradycyjnego, w którym po okresie letnim w części bonet i zamrażarek następuje „wymiana” asortymentu letniego – lodów na mrożonki. W okresie tym wzrasta spożycie mrożonek. Na pewno jest to czas, w którym każdy producent mrożonych warzyw i owoców będzie podejmował działania mające na celu zmaksymalizowanie sprzedaży swoich produktów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.