13.09.2016/15:05

Prezes Łmeat Łuków: Spożycie wołowiny będzie rosło

Zauważamy stały wzrost zainteresowania wołowiną. Jednocześnie bardzo dynamicznie rośnie popularność mięs konfekcjonowanych - zauważa w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Irena Grzesiak, prezes Zakładów Mięsnych Łmeat-Łuków.

Jak ocenia Pani sytuację na rynku wołowiny?

W ostatnim czasie zauważamy stały wzrost zainteresowania wołowiną, szczególnie w kanale HoReCa. Klienci z restauracji, hoteli i cateringu interesują się tak niszowymi elementami jak policzki wołowe czy kości szpikowe, które – przy odpowiednim przygotowaniu – stanowią wyjątkowy rarytas. Wzrost popularności wołowiny widoczny jest jednak nie tylko w tym kanale, ale również w sprzedaży ogółem. Wpływa na to kilka czynników.

Jakich?

Chodzi przede wszystkim o wzrost świadomości konsumenckiej i zmianę stylu życia Polaków. Dotychczas panowało niesłuszne przekonanie, że wołowina jest mięsem trudnym i czasochłonnym w przygotowaniu, niedającym pewności osiągnięcia zamierzonego efektu, skutkiem czego straciła ona na popularności. Tymczasem, aby móc się cieszyć wyjątkowym smakiem kruchego, a zarazem soczystego mięsa wołowego nie potrzeba wiele – nie trzeba mieć ponadprzeciętnych umiejętności kucharskich ani specjalistycznych sprzętów. Wystarczy przyswoić kilka informacji, poświęcić chwilę na wybór odpowiedniej sztuki mięsa od zaufanego producenta, wybrać współgrające z mięsem dodatki. Co więcej wołowina to samo zdrowie. Służy także tym, który dbają o linię. Sto gramów polędwicy wołowej, udźca czy łopatki to niecałe 115 kcal, aż 20 g białka i tylko 3 g tłuszczu. Mięso wołowe ma więc wysoką wartość odżywczą. Zawiera 2,5 razy więcej żelaza niż mięso wieprzowe i 5 razy więcej niż mięso drobiowe. Co więcej, żelazo zawarte w wołowinie jest znacznie łatwiej przyswajalne przez organizm człowieka niż żelazo pochodzenia roślinnego.

Czy Pani zdaniem spożycie wołowiny będzie rosło?

Jestem przekonana, że tendencja wzrostowa spożycia wołowiny będzie się utrzymywać - szczególnie, że nasze zakłady, jako czołowy producent wołowiny w Polsce, podejmują intensywne działania na rzecz wzrostu popularności tego mięsa. Aktywnie zachęcamy naszych klientów do wyboru wołowiny i włączenia tego mięsa w domowe menu.

Które inne kategorie mięsa będą zyskiwać na popularności?

Bardzo dynamicznie rośnie zainteresowanie mięsami konfekcjonowanymi. Ta grupa asortymentowa rośnie w siłę dzięki wygodzie oraz szerokiej dostępności produktów w sieciach handlowych. Obecny styl życia Polaków staje się coraz szybszy, konsumenci minimalizują czas spędzony na zakupach, nie chcą tracić czasu na stanie w kolejce przy stoisku z mięsem. Wolą kupić kilka mniejszych opakowań, co sprawia, że część produktów mają zawsze sterylnie i hermetycznie zapakowanych. To korzystne również dla portfela konsumenta, ponieważ unika wyrzucenia niespożytej żywności.

Czy w tym roku Łmeat planuje duże inwestycje?

Będąc w gronie największych i najnowocześniejszych producentów branży mięsnej w Polsce systematycznie prowadzimy modernizacje infrastruktury oraz ciągłe inwestycje w park maszynowy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.