27.01.2017/11:26

Prezes Mlekovity: Ubiegły rok był dla mleczarstwa rekordowy

Ubiegły rok rozpoczął się w branży mleczarskiej w nienajlepszych nastrojach, ale zakończył się bardzo dobrze. W mojej ocenie 2016 rok był rekordowy, zarówno pod względem sprzedaży i eksportu, jak i cen mleka uzyskiwanych przez rolników. Takich cen w historii polskiego mleczarstwa wcześniej nie było – podkreśla Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity.

Na spotkaniu zorganizowanym w czwartek przez Polską Izbę Mleka, szef Mlekovity zwrócił uwagę, że w zeszłym roku duże znaczenie dla rynku miał interwencyjny skup mleka w proszku, dzięki któremu udało się uniknąć drastycznego spadku cen. Dariusz Sapiński chwalił też aktywność ministerstwa rolnictwa i rozwoju wsi w zakresie promocji polskiego mleka na rynkach zagranicznych. – Wszyscy oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że polski rynek jest najważniejszy i wciąż musimy zwiększać na nim sprzedaż. Jednak mleka mamy za dużo, dlatego rozwój eksportu ma ogromne znaczenie – powiedział Sapiński.

– Dla nas ubiegły rok, jeśli chodzi o eksport, był rekordowy. Wysłaliśmy za granicę 30 tys. ton serów twardych dojrzewających, 42 tys. ton serwatki, 15 tys. ton masła i 13 tys. galanterii mleczarskiej. Co więcej, udało nam się zdobyć nowe rynki – akcentował prezes Mlekovity. – Bieżący rok nie zaczął się najlepiej, ze względu na spadki cen, ale trzeba być dobrej myśli – zaznaczył.

Zdaniem Sapińskiego, kluczowa dla rozwoju branży w tym roku będzie dalsza ekspansja na rynkach zagranicznych, bo te na których jesteśmy obecni, są już niewystarczające. – W dużym stopniu jesteśmy uzależnieni od popytu w Chinach, z którymi mamy bardzo dobre relacje handlowe. Ten rynek nadal ma ogromny potencjał. Dostrzegam też szansę rozwoju na Karaibach, gdzie Mlekovita wygrała w ostatnim czasie kilka przetargów na sery twarde dojrzewające. Wśród perspektywicznych rynków należy też wymienić Algierię. Mamy tam bardzo dobre przedstawicielstwo PAIiIZ, którego pracownicy naprawdę bardzo nam pomagają – komentował prezes Mlekovity.

Dodał, że skala produkcji polskiego mleka i jego przetworów wciąż się zwiększa, a firmy poprawiają konkurencyjność i efektywność funkcjonowania. – W Mlekovicie mamy obecnie ponad 10 proc. wzrost skupu mleka. To dla nas duże wyzwanie. Zatem musimy cały czas ciężko pracować. Samo nic się nie zrobi – podsumował.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.