22.08.2016/15:45

Prezes ZM Haga: Zwiększamy zdolności przetwórcze

Rozwijając współpracę z sieciami handlowymi jesteśmy zmuszeni do stałego unowocześniania parku maszynowego. Automatyzujemy procesy produkcyjne oraz zwiększamy zdolności przetwórcze. Szacujemy, że w tym roku nasze wydatki inwestycyjne osiągną wartość kilku milionów złotych - zaznacza w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Adam Gajdzik, prezes Zakładów Mięsnych Haga Plus.

Jak ocenia Pan sytuację na rynku mięsa?

Bez wątpienia w pierwszym półroczu cała branża przetwórstwa mięsnego borykała się z problemem bardzo drogiego surowca mięsnego. Pomimo trudności, konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, wprowadzając na rynek nowe i innowacyjne produkty oraz rozwijając sprzedaż we wszystkich kanałach dystrybucji. Rozwinęliśmy linię naszych produktów premium, wprowadzając do największych sieci handlowych w kraju wysokiej jakości wyroby wędliniarskie. Słaby kurs złotówki sprzyjał nam w rozwijaniu współpracy z partnerami zagranicznymi, dzięki czemu istotnie zwiększyliśmy sprzedaż naszych produktów w krajach Unii Europejskiej. Pierwsze półrocze, dzięki konsekwentnemu zwiększaniu ekspozycji naszych produktów w handlu tradycyjnym oraz nowoczesnym, zamknęliśmy kilkuprocentowym wzrostem sprzedaży.

Dostrzega Pan nowe trendy konsumenckie w segmencie wędlin?

Konsumenci od kilku lat coraz częściej zwracają uwagę na składy kupowanych produktów wędliniarskich, stąd odnotowywaliśmy wzrosty sprzedaży produktów o wyższej jakości oraz krótkiej i czystej etykiecie. Jedną z naszych najlepiej przyjętych na rynku nowości są „Kiełbaski z szynki” charakteryzujące się bardzo wysoką, bo 94 proc. mięsnością oraz brakiem zbędnych dodatków funkcjonalnych; takich jak fosforany, sztuczne barwniki czy glutaminian monosodowy. Konsumenci coraz częściej poszukują produktów gwarantujących najwyższą jakość, stąd wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynkowym postanowiliśmy przystąpić do Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP i zaoferować naszych klientom wędliny wytwarzane według najbardziej wyśrubowanych norm jakościowych.

Czy program Rodzina 500+ wpłynął na sprzedaż mięsa i wędlin?

Pierwsze wypłaty z nowego programu rządowego ruszyły dopiero pod koniec kwietnia, w związku z czym w pierwszym półroczu nie miał on istotnego wpływu na wyniki sprzedaży wygenerowane przez branżę. Jednak tak znaczący dopływ środków finansowych bezpośrednio do konsumentów na pewno wpłynie już w drugiej połowie roku na wartość zakupów dokonywanych przez gospodarstwa domowe i jesteśmy przekonani, że całą branża FMCG będzie z tego programu zbierała pozytywne plony.

Czy w związku z nowym podatkiem zmieniły się zasady Państwa współpracy z dystrybutorami?

Nowy podatek wejdzie w życie 1 września, w związku z czym spodziewamy się, że część dystrybutorów będzie chciała przerzucić częściowo koszty związane z nowym podatkiem bezpośrednio na producentów żywności. Aktualna trudna sytuacja rynkowa i marże wypracowywane przez przetwórców mięsa w Polsce nie pozwalają nam na przyjęcie kolejnych obciążeń ze strony dystrybutorów spożywczych. Obawiamy się, że w ostatecznym rozrachunku podatek ten będzie musiał zapłacić finalny konsument, co przełoży się niestety na wysokość cen produktów spożywczych w Polsce.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • aicwe1 11.12.2018

    Ostatnio kupiłam boczek wędzony wyprodukowany i zapakowany przez zm haga na jednej z biedronek jak się okazało były bardzo duże błędy jak na taką ilość w gramaturze boczku i np. na opakowaniu było 0,650 a w rzeczywistości było niecałe 0,400 byłam w szoku i poczułam się oszukana przez zm. haga oczywiście reklamowałam ten boczek w biedronce kierowniczka też tym faktem była zniesmaczona i miała składać reklamacje

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.