Producenci nabiału nie rezygnują z nowości
Polacy wrócili do gotowania w domu. Na zakupach wybierają produkty zdrowe, naturalne, pochodzące od krajowych producentów. Zyskuje na tym kategoria nabiału.
Ze względu na pandemię tegoroczna wiosna jest dla producentów nabiału wyjątkowa. – Skupiamy się na tym, żeby konsumenci nie odczuli zmian i mogli w pełni korzystać z naszego asortymentu – podkreśla Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita. – Koncentrujemy się przede wszystkim na zapewnieniu produktów o długim terminie przydatności do spożycia, takich jak mleko UHT, masło czy sery. Zwiększyliśmy też produkcję wyrobów o szczególnych właściwościach zdrowotnych, m.in. fermentowanego napoju serwatkowego DarPro i koncentratów białka serwatkowego SBA WPC 80 – dodaje.
Wiosną rośnie popularność jogurtów naturalnych. – W naszej ofercie mamy jogurt naturalny o nazwie Polski, jogurt naturalny typ grecki, jogurt naturalny Hoho czy Bio ekologiczny jogurt naturalny – wymienia prezes Dariusz Sapiński.
Kiedy robi się ciepło, rośnie też zainteresowanie serami. Szef Mlekovity proponuje sery długo dojrzewające marki Diamenty Konesera, sery pleśniowe: La Polle Camembert, La Polle Brie czy La Polle Polish Blue, a także ser sałatkowo-kanapkowy Favita.
Praca na zwiększonych obrotach
Obecnie producenci robią wszystko, co w ich mocy, aby dostępność produktów nabiałowych w sklepach była maksymalna. – Mamy zwiększone zamówienia i staramy się je realizować – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & marketing services manager w firmie Hochland Polska.
Mimo szczególnych warunków przedsiębiorstwa nie rezygnują z rozwoju i wprowadzania nowości. –Rozszerzamy ofertę marki Almette o linię produktów bez laktozy. Puszyste serki twarogowe w nowej wersji dostarczają ten sam smak oraz wysoką jakość – zapewnia nasz rozmówca. – Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, iż od 15% do 30% Polaków trawi laktozę nieefektywnie. Ten typ nietolerancji pokarmowej rzadko jest wrodzony. Najczęściej pojawia się z upływem czasu. Choć nie można jej wyleczyć, to przy wyborze odpowiednich produktów, nie oznacza konieczności rezygnacji z ulubionych smaków – tłumaczy. W wersji bez laktozy dostępne są dwa warianty Almette: śmietankowy i z ziołami.
Lekko i smacznie
Polmlek przygotował na wiosnę i lato serię produktów alternatywnych. – Seria Nutri Vege to napoje roślinne sojowe, ryżowe i owsiane, doskonale sprawdzające się jako baza owocowych koktajli, dodatek do kawy lub po prostu pyszny napój – przekonuje Joanna Kołodyńska, dyrektor marketingu w firmie Polmlek.
Dodaje, że nowością w ofercie Polmleku będą desery wegańskie na bazie miazgi kokosowej z dodatkiem żywych kultur bakterii jogurtowych. – Ponadto polecamy wegański odpowiednik owsianki w trzech wersjach smakowych. Natomiast dla osób, które nie rezygnują z nabiału, mamy dokładnie te same smaki przygotowane na bazie naturalnego jogurtu – zaznacza.
5 komentarzy
-
12.05.2020
dobrze, że nie rezygnują. Biznes musi się kręcić i super ;)
-
11.05.2020
co tu dużo mówić, ich wyroby są naprawdę świetne ;)
-
11.05.2020
super, dobrze, że nie zwalniają tempa!
-
08.05.2020
lubię to ich białko serwatkowe ;) dobrze że go dużo teraz produkują :D
-
07.05.2020
Uwielbiam sery pleśniowe, będę polować na te z mlekovity, bo jeszcze nie miałam okazji spróbować