23.04.2020/14:10

Producenci nabiału nie rezygnują z nowości

Polacy wrócili do gotowania w domu. Na zakupach wybierają produkty zdrowe, naturalne, pochodzące od krajowych producentów. Zyskuje na tym kategoria nabiału.

Ze względu na pandemię tegoroczna wiosna jest dla producentów nabiału wyjątkowa. – Skupiamy się na tym, żeby konsumenci nie odczuli zmian i mogli w pełni korzystać z naszego asortymentu – podkreśla Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita. – Koncentrujemy się przede wszystkim na zapewnieniu produktów o długim terminie przydatności do spożycia, takich jak mleko UHT, masło czy sery. Zwiększyliśmy też produkcję wyrobów o szczególnych właściwościach zdrowotnych, m.in. fermentowanego napoju serwatkowego DarPro i koncentratów białka serwatkowego SBA WPC 80 – dodaje.

Wiosną rośnie popularność jogurtów naturalnych. – W naszej ofercie mamy jogurt naturalny o nazwie Polski, jogurt naturalny typ grecki, jogurt naturalny Hoho czy Bio ekologiczny jogurt naturalny – wymienia prezes Dariusz Sapiński.

Kiedy robi się ciepło, rośnie też zainteresowanie serami. Szef Mlekovity proponuje sery długo dojrzewające marki Diamenty Konesera, sery pleśniowe: La Polle Camembert, La Polle Brie czy La Polle Polish Blue, a także ser sałatkowo-kanapkowy Favita.

Praca na zwiększonych obrotach

Obecnie producenci robią wszystko, co w ich mocy, aby dostępność produktów nabiałowych w sklepach była maksymalna. – Mamy zwiększone zamówienia i staramy się je realizować – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & marketing services manager w firmie Hochland Polska.

Mimo szczególnych warunków przedsiębiorstwa nie rezygnują z rozwoju i wprowadzania nowości. –Rozszerzamy ofertę marki Almette o linię produktów bez laktozy. Puszyste serki twarogowe w nowej wersji dostarczają ten sam smak oraz wysoką jakość – zapewnia nasz rozmówca. – Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, iż od 15% do 30% Polaków trawi laktozę nieefektywnie. Ten typ nietolerancji pokarmowej rzadko jest wrodzony. Najczęściej pojawia się z upływem czasu. Choć nie można jej wyleczyć, to przy wyborze odpowiednich produktów, nie oznacza konieczności rezygnacji z ulubionych smaków – tłumaczy. W wersji bez laktozy dostępne są dwa warianty Almette: śmietankowy i z ziołami.

Lekko i smacznie

Polmlek przygotował na wiosnę i lato serię produktów alternatywnych. – Seria Nutri Vege to napoje roślinne sojowe, ryżowe i owsiane, doskonale sprawdzające się jako baza owocowych koktajli, dodatek do kawy lub po prostu pyszny napój – przekonuje Joanna Kołodyńska, dyrektor marketingu w firmie Polmlek.
Dodaje, że nowością w ofercie Polmleku będą desery wegańskie na bazie miazgi kokosowej z dodatkiem żywych kultur bakterii jogurtowych. – Ponadto polecamy wegański odpowiednik owsianki w trzech wersjach smakowych. Natomiast dla osób, które nie rezygnują z nabiału, mamy dokładnie te same smaki przygotowane na bazie naturalnego jogurtu – zaznacza.

Dodaj komentarz

5 komentarzy

  • Jakim 12.05.2020

    dobrze, że nie rezygnują. Biznes musi się kręcić i super ;)

  • Vera 11.05.2020

    co tu dużo mówić, ich wyroby są naprawdę świetne ;)

  • MissAna 11.05.2020

    super, dobrze, że nie zwalniają tempa!

  • Maciek 08.05.2020

    lubię to ich białko serwatkowe ;) dobrze że go dużo teraz produkują :D

  • Emilka 07.05.2020

    Uwielbiam sery pleśniowe, będę polować na te z mlekovity, bo jeszcze nie miałam okazji spróbować

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.