22.01.2021/14:16

Przed siecią Dino mocny rozwój i dynamiczny wzrost sprzedaży. W 2021 r. spółka wypracuje ok. 12,6 mld zł przychodów

Grupa Dino Polska poinformowała, że w IV kw. 2020 r. otworzyła 125 sklepów, co łącznie dało ok. 1,5 tys. placówek, co oznacza wzrost o 23 proc. r/r oraz 583 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej. Analitycy Domu Maklerskiego BDM spodziewają się utrzymania tendencji sprzedażowych z poprzednich kwartałów i prognozują wzrost przychodów r/r o 29 proc. i odczytu sprzedaży porównywalnej na poziomie ok. 10 proc.

Analitycy DM BDM prognozują, że EBITDA Dino Polska zwiększyła się do 289 mln zł, a zysk netto do 183 mln zł. W ujęciu całorocznym dałoby to ok. 10,1 mld zł obrotów, EBITDA w wys. 1 mld zł i wynik netto w kwocie 624 mln zł. W 2021 r. Dino wejdzie z wymagająca bazą sprzedażową i EBITDA z I kw. 2020 r. (podobna sytuacja czeka nas w III kw. 2021 r.), kiedy to część obrotów była „napompowana” przez zakupy klientów na zapas w obawie przed restrykcjami związanymi z COVID19.

Eksperci zwracają także uwagę na wejście w życie podatku detalicznego, który zapewne w dużej mierze będzie przerzucony na klientów, a także na wprowadzenie opłaty cukrowej, która już odbiła się znacząco na cenach napojów słodzonych. Uważamy, że może to mieć przełożenie na popyt na część koszyka zakupowego i tym samym ograniczać po części dynamiki sprzedażowe.

Analitycy prognozują, że w 2021 r. grupa wypracuje ok. 12,6 mld zł przychodów, ok. 1,23 mld zł EBITDA i 768 mln zł. Jednocześnie zakładają, że grupa zachowa w tym roku wysokie dwucyfrowe tempo otwarć sklepów, co będzie się wiązało z CAPEX-em na poziomie ok. 1,1 mld zł.

W kolejnych latach eksperci DM BDM zakładają stopniowe wyhamowanie dynamik tempa otwarć sklepów Dino. Ich zadaniem do 2022-23 r. powinno ono jednak być dwucyfrowe. Wskazują, że grupa działa przede wszystkim w regionie Polski Południowo-Zachodniej i ma dużo miejsca do rozwoju w pozostałych województwach. Dodają, że nie spodziewają się także, aby spółka Dino w najbliższej przyszłości zdecydowała się na rozwój w formie akwizycji.

W 2021 r. Grupa Dino planuje otworzyć dwa nowe centra logistyczne, a także więcej sklepów niż w roku ubiegłym. Spółka szacuje, że CAPEX na 2021 r. wyniesie 1,1-1,2 mld zł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także