27.11.2020/10:56

Przed świętami rośnie sprzedaż wędlin premium

Wielu konsumentów, którzy na co dzień wybierają tańsze produkty mięsne, przed świętami decyduje się na zakup mięsa i wędlin w wyższej półki. Najbliższe tygodnie to czas zwiększonego popytu na wyroby premium.

Święta Bożego Narodzenia to czas wspólnego biesiadowania , kultywowania zwyczajów oraz tradycyjnej kuchni. Na stole nie może zabraknąć tradycyjnych wędlin oraz wykwintnych pieczonych mięs czy pasztetów, na przygotowanie których klienci nie zawsze mają czas.

– Coraz większą popularnością cieszą mięsa marynowane, gotowe do pieczenia czy też wszelkiego rodzaju wyroby garmażeryjne – mówi Ewa Matysiak, prezes firmy Artek. – W okresie świątecznym warto mieć w swojej ofercie także asortyment, którego nie sprzedaje się na co dzień, a który miło może zaskoczyć klienta, np. dziczyznę. Konsumenci stawiają na wysoką jakość produktów i są skłonni do większych wydatków – dodaje.

Zwraca ona uwagę, że sporym zainteresowaniem w okresie świątecznym cieszą się również produkty podawane na słodko, jak np. pasztet z bakaliami, kaczka z jabłkiem, schab ze śliwkami czy bardzo ostatnio modne mięsa pieczone z dodatkiem miodów.

Rosnące trendy

Koronakryzys sprawił, że choć obecnie nie wyłaniają się nowe trendy, to widać, że te które obserwowaliśmy już przed pandemią, znacznie przybrały na sile. – Konsument jeszcze bardziej chce być świadomy tego co kupuje i chce mieć pewność, że zakupiony produkt jest bezpieczny dla jego zdrowia. Bardziej ufa produktom lokalnym, z polskiego mięsa, wytwarzanym w sposób zgodny z tradycją, do której jest przywiązany – komentuje Anna Burak, manager ds. produktu w firmie Dobrowolscy.

W kontekście świątecznych zakupów mięsa i wędlin nie spodziewa się ona rewolucji w obrębie preferencji zakupowych. – Stawiamy na wyroby tradycyjne. Zmiana jaką wprowadzimy dotyczy obszaru opakowań i poszerzenia oferty o wyroby paczkowane na mniejsze porcje. Będzie to szeroka gama wyrobów tradycyjnych przygotowanych w opakowaniach o różnych gramaturach – tak aby dostosować się do różnych potrzeb konsumentów i umożliwić dokonanie zakupów z lady samoobsługowej, bez oczekiwania w kolejce – tłumaczy nasza rozmówczyni.

Siła tradycji

Polacy są coraz bardziej dociekliwymi konsumentami, czytają etykiety, a nawet potrafią zadzwonić do producenta i np., zapytać o to, czym produkty są wędzone. – Klienci szukają smaków dzieciństwa. Dlatego obecnie głównymi trendami są wspomniane wcześniej lokalność i tradycja. Potencjał tej sytuacji wykorzystuje sklep Frisco.pl, który postawił na lokalnych dostawców. To oni zyskują coraz większy udział w koszyku zakupowym – wskazuje Piotr Zakrzewski, współwłaściciel Wędzarni Marózek.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Ollek 30.11.2020

    Ja mam swoje ulubione wędliny premium od Kiszeczki - małej firmy z Mazowsza, która ma sklepy w Warszawie i okolicach. :-) Naprawdę super skład mają, no i smak prawdziwych polskich wędlin domowych. :-)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także