22.10.2018/11:40

PSH Lewiatan mocno pracuje nad rozwojem marki własnej. Cel to 500 produktów

Sieć Lewiatan od dłuższego czasu mocno rozwija markę własną. Obecnie oferta obejmuje ok. 370 produktów, a wzrosty sprzedaży w ostatnich latach utrzymują się w tempie ok. 15 proc. Również w tym roku taki wzrost zostanie osiągnięty.

Lewiatan systematycznie poszerza portfolio produktów marki własnej, ale przede wszystkim notuje wzrost wartości sprzedaży asortymentu z dotychczasowej oferty. Sieć stale modernizuje opakowania, zwiększając ich jakość i poprawiając funkcje komunikacyjne.

– Bardzo mocno pracujemy nad atrakcyjnością grafiki etykiet, poprawiamy jakość i funkcjonalność opakowań, bardziej eksponujemy informacje o zawartości istotnych składników, aby zwracać uwagę klientów na ich dobrą jakość. Na przykład zawartość kakao w wyprodukowanej przez nas czekoladzie gorzkiej marki własnej wynosi 62 proc., czyli tyle, ile w markowych czekoladach, a cena jest nieporównywalnie niższa – zapewnia Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding.

Jednym z ważnych działań w zakresie marki własnej jest reformulacja i „czyszczenie” składu produktów. To działania zgodne z bieżącymi trendami konsumenckimi – klienci oczekują zdrowszej żywności, bez sztucznych dodatków, o wyższych walorach odżywczych.

– We współpracy z producentami eliminujemy z produktów marki własnej sztuczne dodatki, staramy się też zmniejszać zawartość soli, cukru, tłuszczów i innych składników nie cieszących się dzisiaj dobrą sławą. Systematycznie poprawiamy jakość i walory smakowe, zwiększamy wartość odżywczą. Naszym stałym celem jest oferowanie pod marką własną produktów, które nie odbiegają jakością od artykułów markowych – kontynuuje Kruszewski.

Produkty marki własnej są w Lewiatanie w większości przypadków liderami sprzedaży w swoich kategoriach – jeśli nie są numerem jeden, to są w czołówce najlepiej rotujących. Ich sprzedaż rośnie dwucyfrowo, szybciej niż cały rynek.

– Obecnie łączna wartość sprzedaży marki własnej przekroczyła 5 proc. całości obrotów. Spodziewamy się, że w ciągu najbliższych trzech lat będzie to 7-8 proc. Asortyment powinien zwiększyć się do ok. 500 pozycji, jednak nie będziemy za wszelką cenę go poszerzać, skoncentrujemy się na produktach najbardziej poszukiwanych przez klientów. Będziemy też dbać o to, by pod marką własną sprzedawać produkty porównywalne pod względem ceny i jakości do ofert konkurencji, także tych sieci, które budują swój wizerunek jako najtańszych – od nich też nie możemy odstawać cenowo.

W ramach marki własnej PSH Lewiatan oferuje m.in. mięso i wędliny, ryby i przetwory rybne, pieczywo, nabiał, mrożonki, napoje bezalkoholowe, alkohole i napoje alkoholowe, artykuły higieniczne i kosmetyki, chemię gospodarczą, artykuły przemysłowe i wyposażenia domu czy produkty dla zwierząt.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.