PSS Społem Białystok na KRFMCG 2018: Promocje są ważne, ale ważniejsza jest jakość
Nie zgadzam się z podejściem opierającym się wyłącznie na zasadzie „promocje, promocje i tylko promocje”. Co prawda nasza sieć, tak jak wszyscy, musi komunikować akcje promocyjne, ale dostrzegamy, że dla konsumentów niewątpliwe rośnie znacznie jakości – mówi Janusz Kulesza, I zastępca prezesa PSS Społem Białystok.
W trakcie debaty „Polska rodzina na zakupach. Rodziny w centrum zainteresowania sieci handlowych i firm FMCG”, która odbyła się podczas Kongresu Rynku FMCG 2018, Janusz Kulesza podkreślił, że jeśli jego firma mówi o promocjach i o cenie, to tylko w ścisłej korelacji z jakością. – Przez ostatnich kilkanaście lat rynkowi aplikowano trend, w ramach którego miała się liczyć jedynie niska cena. Jednak strategia Społem Białystok temu przeczy – zaznaczył.
- Mamy swój zakład mięsny, który produkuje mięso i wędliny, oraz własną piekarnię, która dostarcza wyroby również do sieci Chorten. W ich przypadku nie mówimy o promocjach cenowych. Produkowane przez nas mięso pochodzi od zwierząt hodowanych na podlaskim obszarze Zielonych Płuc Polski, a nasze pieczywo jest tradycyjne, robione na zakwasie. To stanowi wyróżnik. Cena i związane z nią promocje są oczywiście ważne, ale to rzecz wtórna – akcentował I zastępca prezesa PSS Społem Białystok.
Zdaniem eksperta, sieci handlowe powinny kształtować swój przekaz do polskich rodzin w oparciu o jakość, ze szczególnym uwzględnieniem tego, że z wysoką jakością wiąże się też zdrowie. – Nasze wyniki sprzedażowe pokazują, że taki przekaz, akcentujący jakość a cenę dopiero jako drugi element, jest naprawdę skuteczny – ocenił Kulesza. Dodał, że konsumentów należy edukować na wielu płaszczyznach i za pośrednictwem różnych kanałów dotarcia. – Z jednej strony docieramy do klientów m.in. za pośrednictwem radia i telewizji. Z drugiej, bierzemy udział w wielu programach, np. dla diabetyków. Są projekty przy których współpracujemy z urzędem miasta. Zawsze staramy się pokazywać naszą produkcję i jakość – dodał.
Wspomniał również o wprowadzonym niedawno przez Społem Białystok programie lojalnościowym. – W samym mieście Białystok udział w tym programie bierze już około 70 000 osób. Działa on jednak w całej Polsce pod nazwą „Społem znaczy razem”, bo jest obsługiwany przez prawie 60 spółdzielni. W całym programie aktywnych kart jest już 650 000 – wskazał I zastępca prezesa PSS Społem Białystok. – Program stanowi niesamowite źródło informacji, ale to też doskonałe narzędzie przekazu, w pełnym tego słowa znaczeniu – podsumował.
2 komentarze
-
17.05.2018
Moze i dobrze gada. Szkoda tylko ze ta "jakosc" w ich wyrobach wystepuje tulko w teorii.
-
16.05.2018
ino dobrze gada
18