12.02.2017/11:10

R. Juszkiewicz, prezes POHiD: Niepewność legislacyjna mocno uderzy w sektor handlu

Ponadto wyzwaniem dla branży jest konsolidacja, rozwój formatów, rozwój nowych technologii i wymagający konsument. Tak pokrótce wygląda rzeczywistość, w której musimy się odnaleźć.

Jeśli duże sieci handlowe wstrzymają albo przynajmniej ograniczą swoje nakłady inwestycyjne, to czy nie ucieszy to właścicieli małego formatu?

Do chwili obecnej sieci wielkopowierzchniowe zainwestowały w Polsce 50 mld euro i stworzyły setki tysięcy nowych miejsc pracy i miały ogromny wpływ na rozwój lokalny, w szczególności małych i średnich przedsiębiorstw, bezpośrednio połączonych z nimi biznesowe. Dlatego nie uważam że ograniczenie nakładów inwestycyjnych naszych firm byłoby korzystne dla polskiej gospodarki, czyli również dla małych formatów. Handel w Polsce to skomplikowana i delikatna sieć zależności. Wszystkim w branży zależy na tym, aby tego nie zepsuć. Dotyczy to również małego formatu.

Jakie cele stawia sobie pani po przejęciu pełnego zarządzania POHiD?

Po dwudziestu latach pracy w korporacji chciałabym wdrożyć standardy, które będą korzystne dla poprawy funkcjonowania organizacji.

POHiD pozostanie w stałym, merytorycznym dialogu z władzą publiczną jako ta strona, której głos jest słyszany, która reprezentuje interesy wielu podmiotów działających na jednym rynku. Będziemy kontynuować pracę na polu legislacji, wskazywać na niekorzystne zapisy projektów ustaw i ostrzegać przed ich negatywnymi skutkami dla handlu i całej gospodarki.

Jeśli chodzi o wizerunek, to chcemy podkreślić polski patriotyzm, który firmy członkowskie POHiD realizują poprzez współpracę z polskimi dostawcami, zatrudnianie polskich pracowników, rozwój polskiego handlu i polskiego przetwórstwa, eksport polskich produktów i wreszcie dbanie o interesy polskiego konsumenta.  

Kolejny cel POHiD na 2017 rok to promocja handlu jako miejsca pracy dla młodych ludzi. Niewiele jest branż, które szeregowemu pracownikowi dają tak duże możliwości awansu w tak krótkim czasie. Stanowiska managerskie są w handlu osiągalne nawet dla kogoś, kto zaczynał swoją karierę od najniższego stanowiska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.