17.04.2020/16:11

Radosław Chmurak, wiceprezes firmy Tarczyński: Na kryzysie zyskają silne marki

Przeszkody, z którymi obecnie się zmagamy, są motywacją do dalszego rozwoju, m.in. poprzez poszerzanie dostępności naszych produktów w istniejących kanałach sprzedaży, a także inwestowanie w nowe, alternatywne sposoby dotarcia do konsumenta – zauważa w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Radosław Chmurak, wiceprezes i dyrektor sprzedaży w firmie Tarczyński.

Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na działalność Pana firmy?

Sytuacja w całym kraju jest wyjątkowa. Dla wielu branż jest ona bardzo trudna i na pewno stawia pod znakiem zapytania dalszą działalność. Na szczęście w branży mięsnej jest to mniej odczuwalne, ponieważ produkty spożywcze pozostają produktami pierwszej potrzeby. W pierwszych dniach pandemii najwyższym priorytetem było wprowadzenie środków bezpieczeństwa zgodnie z wytycznymi rządu i GIS, których celem była ochrona naszych pracowników. Dzięki szybkim decyzjom i sprawnej organizacji pracy w tym trudnym dla Wszystkich okresie, realizujemy plan zachowując regularność dostaw oraz zapewniając dostępność naszych produktów dla konsumentów.

Popyt na żywność paczkowaną w obecnych warunkach rośnie. Czy widać to w sprzedaży produktów marki Tarczyński?

Produkowane przez naszą firmę wyroby to w dużej mierze produkty paczkowane. Wiele z nich to również produkty suche, w tym konfekcjonowane. Dzięki temu mogą być przechowywana poza ciągiem chłodniczym. Pozwala to na uzyskanie dłuższego terminu przydatności do spożycia. Są to zatem produkty idealne w czasie, kiedy zakupów dokonuje się rzadziej, ale w większych ilościach i konsumuje się je w domu. Oczywiście najważniejsze w tym aspekcie są kabanosy, które są już obecnie produktem spożywanym jako główny posiłek, ale też traktowanym jako codzienna przekąska w domu lub w pracy.

Jak wygląda plan kryzysowy Pana przedsiębiorstwa?

Priorytetem naszej firmy zawsze, nie tylko w okresie kryzysu, jest bezpieczeństwo pracowników oraz jakość naszych produktów. Jako największy pracodawca w regionie zdajemy sobie sprawę z tych zobowiązań, a także konieczności utrzymania miejsc pracy. Planem zarówno krótko jak i długoterminowym jest zapewnienie ciągłości dostaw do sklepów przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa oraz zdrowia pracowników, co jest możliwe dzięki wprowadzeniu wszystkich wymaganych środków prewencyjnych.

Oczywiście obecna sytuacja jest bardzo dynamiczna i staramy się być przygotowaniu na różne okoliczności wymagające też zmian w innych obszarach niż produkcja. Należy tu wspomnieć choćby o marketingu czy komunikacji, gdzie kanały dotarcia musiały w bardzo krótkim czasie zostać dostosowane do miejsc, w których spędzają czas konsumenci. Co to znaczy? Przeniesienie wydatków z działań ambientowych czy eventowych do telewizji oraz internetu, czego przykładami są np. ostatnia kampania kabanosów Easy czy też start gamingowego Tarczyński Studio Live.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • JasiekzHameryki 18.04.2020

    Dbanie o wszystkie kanały sprzedaży! Kpina! Wspieranie tylko sieci, sieci sieci. Firma dawno zapomniała o handlu tradycyjnym, tak jak on zapomina powoli o tarczynskim. Zakłady takie jak HK przekonały się co znaczy brak alternatywy sprzedaży.
    Życzę powodzenia w sieciach - w nich łatwo się poplątać.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.