14.05.2020/09:39

Raport Słodycze i Przekąski w Polsce 2020. Zobacz, jakie trendy zmienią ten rynek [TYLKO U NAS]

Raport "Słodycze i przekąski w Polsce" powstał w okresie październik 2018 roku – wrzesień 2019 roku. Przy jego tworzeniu wykorzystano wszelkie dane i informacje rynkowe dostępne w polskich i zagranicznych specjalistycznych serwisach gospodarczych (otwartych i zamkniętych). Istotnym źródłem wiedzy były również bezpośrednie kontakty z przedstawicielami producentów, sieci handlowych i instytucji związanych z biznesem. Pozyskiwane w różnej formie dane i informacje były weryfikowane podczas wizyt i obserwacji w sklepach wszystkich znaczących sieci handlowych w Polsce.

Badanie obejmuje dziewięć kategorii produktowych, którymi są:

  • bakalie,
  • wafle i batony impulsowe,
  • ciastka i wafle familijne,
  • słodycze nieczekoladowe,
  • słodycze czekoladowe,
  • gumy do żucia,
  • słodkie i słone przekąski,
  • chałwa i sezamki,
  • wyroby piekarnicze.

Analiza ilościowa dotyczy lat 2014‑2019, jednak najbardziej skoncentrowaliśmy się na latach 2018-2019 roku. Badanie zawiera dane dotyczące sprzedaży detalicznej na polskim rynku. Nie obejmuje ono sprzedaży eksportowej. Oszacowaliśmy również udziały rynkowe największych przedsiębiorstw działających w każdej z kategorii produktowych w latach 2017‑2019. Oddzielnie zostały ujęte produkty marek własnych wytwarzane na zlecenie poszczególnych sieci detalicznych. W badaniu znajdziecie Państwo także informacje o udziałach poszczególnych formatów handlowych w sprzedaży detalicznej słodyczy i przekąsek. Ta analiza obejmuje lata 2017‑2019, co umożliwia określenie krótkookresowej tendencji rozwojowej.

Ważną częścią raportu jest prognoza rozwoju poszczególnych kategorii produktowych i całej branży do 2024 roku. Przewidywania dotyczące przyszłych wyników sprzedażowych oparliśmy na dotychczasowych i aktualnych trendach konsumenckich i branżowych oraz na projekcji ich kontynuowania w kolejnych latach. Dbając o użyteczność całego opracowania, poświęciliśmy wiele uwagi trendom konsumenckim i rozwojowi oferty rynkowej. Zamieściliśmy także krótkie zalecenia dla producentów i handlowców.

 
 
 
 
 

Przykładowa zawartość rozdziałów dotyczących poszczególnych kategorii ujętych w raporcie:

  • produkty ujęte w kategorii
  • opis kategorii
  • czynniki zewnętrzne (stymulujące, hamujące, ryzyka)
  • konsumenci i trendy konsumenckie
  • konkurencja i udziały rynkowe
  • produkty i nowości produktowe
  • kanały dystrybucji
  • analiza sektora
  • prognoza
  • zalecenia dla producentów
  • zalecenia dla handlowców
  • reklama i promocja

Raport przygotowany został przez Kondej Retail we współpracy z Wydawnictwem Gospodarczym, wydawcą m.in. portalu wiadomoscihandlowe.pl. Publikacja liczy 160 stron.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.