09.03.2016/10:08

Rekordowa sprzedaż Henkel Polska

W 2015 roku polski oddział firmy Henkel osiągnął najwyższe w historii wyniki sprzedaży w wysokości blisko 2,2 mld zł.

Jak komentuje Janusz Gołębiowski, prezes Henkel Polska, siłą napędową dla rozwoju były udane innowacje produktowe i bliska współpraca z partnerami handlowymi. – W wielu kluczowych kategoriach rośliśmy zdecydowanie szybciej niż rynek, umacniając naszą pozycję rynkową – stwierdził prezes.

Dział środków piorących i czystości umocnił się na pozycji lidera rynku. Szczególnie dobre wyniki notowały marki Persil i E w kategorii środków piorących, Silan w kategorii środków do zmiękczania tkanin, Clin w kategorii środków do mycia okien oraz Bref w kategorii środków do czystości toalet. W tych kategoriach Henkel jest liderem. Do najważniejszych innowacji firma zalicza Persil Duo Caps oraz Silan Soft & Oils.

Sukcesy Henkla w kategorii środków piorących są ważne dla zakładu produkcji detergentów w Raciborzu. Dzięki rosnącemu popytowi w Polsce notuje on kolejne rekordy produkcji i jest dzisiaj drugim największym henklowskim zakładem produkcji detergentów proszkowych na świecie. W tej grupie raciborski zakład jest także czempionem zrównoważonych procesów produkcyjnych, zużywając najmniej energii i wody i wytwarzając najmniej odpadów na 1 tonę produkcji.

Dział kosmetyków położył nacisk na innowacje. Najważniejsze z nich dotyczyły marek do pielęgnacji i stylizacji włosów Syoss, Gliss Kur, Schauma oraz got2b. Dział Schwarzkopf Professional zakończył 2015 rok rekordowo wysokim wynikiem sprzedaży.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.