22.03.2016/11:19

Rekordowe wyniki ZM Henryk Kania

Rok 2015 jest pierwszym w historii spółki, w którym przekroczyliśmy barierę 1 mld zł sprzedaży - mówi Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania.

W zeszłym roku ZM Henryk Kania zanotowały 1,03 mld zł przychodów (+21 proc. wobec rezultatu z roku 2014), co pozwoliło na wypracowanie 71,3 mln zł wyniku EBITDA (+28 proc.), 63,3 mln zł zysku operacyjnego (+31 proc.) oraz 41,4 mln zł zysku netto (+30 proc.). Rentowność operacyjna wzrosła w roku 2015 do 6,2 proc. (+0,5 pkt proc.), a rentowność netto – do 4,0 proc. (+0,3 pkt proc.).

- W poprzednich latach zbudowaliśmy solidne fundamenty do mocnego wzrostu skali prowadzonej działalności i generowanych wyników finansowych. Rok 2015 jest pierwszym w historii spółki, w którym przekroczyliśmy barierę 1 mld zł sprzedaży. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju portfolio produktowego oraz sieci sprzedaży w Polsce i za granicą, a naszym celem jest podwojenie przychodów z roku 2014 już w roku 2018, kiedy spodziewamy się przekroczenia 1,7 mld zł zrealizowanej sprzedaży – komentuje Grzegorz Minczanowski.

Rezultaty finansowe ZM Henryk Kania w roku 2015 wspierał rozwój kanałów sprzedaży, zarówno w zakresie sieci handlowych, jak również handlu tradycyjnego (wzrost punktów sprzedaży oraz zakres portfolio produktowego w ramach aktywnych kontraktów handlowych). Wielkim sukcesem okazały się propozycje na sezon grillowy, a także oferta dostosowana do okresów świątecznych. Wyróżniające się jakością i smakiem wyroby ZM Henryk Kania są doceniane przez konsumentów, dzięki czemu rosną udziały rynkowe Spółki.

Ważne jest również poszerzanie portfolio produktowego oraz rozwijanie oferty m.in. w oparciu o przewagi technologiczne. - Uruchomione w 2015 roku efektywne linie do plastrowania zdecydowanie zwiększają nasz potencjał biznesowy. Wygodne w użyciu plastrowane i pakowane wędliny z logo Henryk Kania oraz Henryk Kania Maestro goszczą w coraz większym stopniu na półkach naszych partnerów handlowych oraz w domach konsumentów – zaznacza Dominika Rąba, członek zarządu spółki.

- Szynki, kiełbasy czy kabanosy z logiem Henryk Kania są już od dawna znane konsumentom i przez nich doceniane. Zamierzamy również istotnie zaistnieć w segmencie parówek, gdzie nasz dynamiczny wzrost rozpoczął się w IV kwartale 2015 roku. Mamy wysokie kompetencje produkcyjne i handlowe w każdym segmencie rynku – dodaje.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.