22.02.2021/15:57

Retail parki nie mają kłopotów z przedłużaniem umów z kluczowymi najemcami

Pomimo wyzwań, z jakimi mierzy się rynek handlowy, a przede wszystkim centra handlowe, znane marki decydują się na kontynuowanie najmu w mniejszych obiektach handlowych formatu retail park. W ostatnich tygodniach parki handlowe firmy Newbridge podpisały prolongaty umów najmu, obejmujące łącznie ponad 2,5 tys. m kw. GLA.

Firma Newbridge zarządza w Polsce sześcioma obiektami handlowymi, z czego trzy – w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie – to placówki mniejszego formatu retail park. Wszystkie trzy w ostatnich tygodniach predłużyły umowy najmu z kluczowymi najemcami.

– Pandemia pokazała, jak duży jest dziś potencjał retail parków w Polsce. Format ten nie tylko zdecydowanie lepiej radzi sobie w dobie COVID-19, ale także mimo rynkowych zawirowań wciąż dynamicznie rozwija się, zachęcając marki do inwestycji w najem. Sprzyja temu chociażby wyraźna zmiana zachowań konsumentów, którzy coraz chętniej na swoje codzienne zakupy wybierają mniejsze obiekty handlowe convenience, położone w najbliższym sąsiedztwie. To sprawia, że parki handlowe postrzegane są jako przyszłościowa i atrakcyjna biznesowo lokalizacja. Ten potencjał dostrzegają także nasi wieloletni partnerzy – mówi Karolina Nitowska, leasing manager Newbridge.

Zdaniem menedżerki, nie tylko pandemia skłania marki do prolongat. Wszystkie trzy parki handlowe Newbridge mają ugruntowaną pozycję na lokalnych rynkach. Co więcej, działają na rynkach o stosunkowo niskim nasyceniu powierzchnią handlową, co zapewnia najemcom mniejszą konkurencję.

Wśród kluczowych najemców parków handlowych Newbridge można znaleźć m.in. supermarket SPAR, Media Expert, RTV Euro AGD, Pepco, KiK, Martes Sport, Rossmann, Top Secret, Takko Fashion, CCC i Deichmann. Wszystkie trzy obiekty są w 100 proc. skomercjalizowane.

– Obecność znanych marek ma znaczący wpływ na popularność retail parków. Fakt, że obiekty wypełnione są rozpoznawalnymi, ale i unikalnymi lokalnie brandami sprawia, że centra przyciągają nie tylko klientów ze swojego najbliższego sąsiedztwa, ale także z miast ościennych. Tworzy to najemcom atrakcyjny i rozwojowy rynek – mówi Nitowska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także